F1 23 Australië Setup
Hierbij deel ik de optimale F1 23 Australië setup. Mijn focus voor deze race setup was om een setup te creëren voor Australië waarmee je een hoge topsnelheid haalt in F1 23. Ik heb hiervoor gekozen, omdat je sinds het circuit is aangepast veel lange rechte stukken hebt. Ook heb je met deze setup goede rotatie om in te sturen voor de bochten zonder dat de achterkant van de auto weg wil glijden. Deze combinatie werkt op Melbourne erg goed waardoor het lijkt alsof de auto op rails rijdt. Laten we beginnen en kijken naar mijn F1 23 Australië setup!
Aerodynamica
Zoals in de intro aangegeven ben ik voor een setup gegaan met een hogere topsnelheid. Sinds het circuit is aangepast heb je veel lange rechte stukken. Zo rijd je vanaf bocht 6 tot 11 bijna volledig vol gas en ook vanaf het opkomen van het rechte stuk tot en met bocht drie is een hoge topsnelheid erg belangrijk. Daarom zul je merken dat mijn setup is gefocust op een hoge topsnelheid. Dit werkte voor mij erg goed tijdens een 50% race tijdens Career mode. Op deze manier kon ik erg makkelijk inhalen op deze lange rechte stukken en was het voor mijn tegenstanders erg lastig om mij voorbij te gaan, omdat mijn snelheid te hoog was.
Uiteindelijk heb ik voor aerodynamica gekozen voor 24-23 vleugels.
Versnellingsbak
Voor de versnellingsbak heb ik gekozen voor 50% en 51%. Dit zorgt ervoor dat ik de optimale balans heb tijdens het ingaan van de bocht, maar ook halverwege en tijdens het uitkomen van de bocht.
Ophangingsconstructie
Camber en toe staat in deze F1 23 Australië setup op min 2,8 – min 1 – 0.05 – 0.25. De reden waarom ik niet heb gekozen voor rechts, rechts, links, links is omdat deze afstelling beter was voor de banden. Hierdoor had ik minder last van mijn bandenslijtage, wat één van de belangrijkste punten is tijdens een race.
Ophanging
De ophanging is erg belangrijk bij het afstellen van de auto omdat het invloed heeft op hoe de auto draait en over hobbels en kerbs rijdt. Het speelt een enorm belangrijke rol bij het zorgen voor een goede rotatie van de auto. Daarnaast zorgt de ophanging voor balans aan de achterkant van de auto, waardoor de achterkant van de auto niet te veel glijdt ten opzichte van de voorkant. In de vorige game werd de vering vaak lager ingesteld voor een optimale balans aan de achterkant en ook in F1 23 lijkt dit weer de beste methode te zijn. Voor deze F1 23 setup voor Australië heb ik gekozen voor:
Wielophanging voor: 26
Ophanging achter: 2
Stabilisatorstang voor: 5
Stabilisatorstang achter: 1
Rijhoogte voorkant: 35
Rijhoogte achter: 38
Remmen
De remmen staan op 100% en 56%. Met deze afstelling zorg je ervoor dat zowel je voor- als achterbanden niet blokkeren, maar ook dat je de optimale snelheid uit je remmen haalt. Als je merkt dat je achterbanden blokkeren tijdens het remmen dan kun je 56% met 1 klik verhogen. Als je merkt dat je goed kunt remmen in F1 23, dan kun je 56% ook met 1 klik verlagen. Dit is namelijk iets sneller!
Bandenspanning
De banden zijn in F1 23 verbeterd. Elke band heeft nu zijn eigen optimale temperatuurbereik en dit is natuurlijk een stuk realistischer. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je banden niet warmer worden dan 104 graden. Met deze F1 23 Australië setup moet dat lukken en met deze setup voor je banden moet dit helemaal goedkomen:
Bandendruk rechtsvoor: 22,5
Bandendruk linksvoor: 22,5
Bandendruk rechtsachter: 20,3
Bandendruk linksachter: 20,3
Als je merkt dat je banden alsnog te warm worden, verlaag deze dan met 1 tot 2 kliks.
Meer F1 23 setups voor elk circuit
Ben je op zoek naar de beste setups voor F1 23? Check dan op onze setup pagina voor F1 23 de beste setup voor elk circuit.
Deze racesetup is mogelijk gemaakt door RDF PLAYS