Meteen naar de inhoud

F1 22 China Setup

Dit seizoen is de echte wereld van de Formule 1 niet afgereisd naar China, maar gelukkig zit dit circuit wel op F1 22 als één van de DLC-circuits. Hier ben ik erg blij mee, want China is één van mijn favoriete banen en daarom heb ik de beste F1 22 China setup voor jou. Met deze setup heb jij de optimale balans tussen topsnelheid, rotatie en balans. Lees nu snel verder voor mijn F1 22 China setup!

Aerodynamica

Voor onze afstelling hebben wij gekozen voor 26-22 vleugel. Dit circuit is erg interessant want in de derde sector wil je zoveel mogelijk topsnelheid hebben, maar in sector 1 en 2 is downforce erg belangrijk. Het is daarom belangrijk om hier een goede middenweg in te vinden. Wij hebben gekozen voor 26-22 vleugel. 

Versnellingsbak

Dit circuit is erg lastig voor de balans van je auto. De banden slijten snel en je hebt veel lange doordraaiers waarbij je zo snel mogelijk op je gas wil gaan. Deze combinatie is over het algemeen niet fijn, daarom hebben wij gekozen voor 54% on throttle en 51% off throttle. Met deze afstelling vergroot je de mogelijkheid om vroeg en snel op je gas te kunnen gaan. Dit blijft een uitdaging tijdens bochten, zoals 1, 2, 3, 7, 8, 12 en 13. Door de versnellingsbak op deze manier af te stellen, maak je deze bochten een stuk makkelijker en ga je over het algemeen sneller erdoorheen.

Ophangingsconstructie

De ophangingsconstructie in onze F1 22 China setup staat op rechts, rechts, links, links.

Ophanging

Ben je op zoek naar de beste F1 22 China setup? Dan is de ophanging enorm belangrijk. Ik heb de ophanging staan op 2-1, 2-1 en 7-6. Met deze combinatie heb ik de optimale ophanging voor China in F1 22. Zoals ook besproken in het stukje over de versnellingsbak is de balans op China erg belangrijk. Helemaal tijdens de vele uitdagende bochten, waar grip en stabiliteit erg belangrijk zijn. Daarom staat de achterkant van deze China F1 22 setup op 1. Dit zorgt voor de meeste balans aan de achterkant van de auto en geeft je de meeste stabiliteit. Natuurlijk wil je ook rotatie hebben door de bochten, daarom staat de voorkant van de ophanging op 2. Dit geeft je meer rotatie door de bochten en zorgt ervoor dat je geen last hebt van onderstuur. Tot slot staat de rijhoogte in onze F1 22 China setup op 7-6. Hiermee kan je de bochten in China aanvallen, zonder dat je last krijgt van de hoge kerbs op China.

Remmen

De remmen hebben we op dit circuit staan op 100% en 50%.

Bandenspanning

Tot slot de bandenspanning in onze China F1 22 setup. Deze is ook weer vrij interessant, want op China heb je in de eerste twee sectoren veel bochten. Dit zorgt ervoor dat de temperatuur van je banden omhoog kan schieten. De laatste sector is daarentegen bijna alleen maar rechtdoor en hierdoor koelen je banden weer flink af. Ik heb  gekozen voor een bandenspanning van 23,0 voor en 21,5 achter. Met deze bandenspanning komt de temperatuur van je banden rond de 95 graden, wat ideaal is in F1 22. Merk je dat je temperatuur te hoog wordt, dan kun je de bandenspanning met 1 klik verlagen. Wordt de temperatuur van je banden te laag, dan kun je de bandenspanning met 1 klik verhogen. Probeer er altijd voor te zorgen dat je banden rond de 95 graden zitten tijden een race.

Deze racesetup is mogelijk gemaakt door RDF PLAYS