Meteen naar de inhoud

F1 22 Portugal Setup

En we zijn terug! Mijn naam is Roberto en in dit artikel deel ik mijn Portugal race setup zodat jij al vanaf dag 1 met een goede en snelle setup kunt rijden op Portimao in Portugal. Laten we beginnen!

Aerodynamica

Voor mijn F1 22 Portugal setup heb ik de vleugels staan op 21-18. Dit is heel anders dan waar de meeste mee rijden Portugal. Die rijden met meer vleugel achter dan voor. Ik heb gekozen voor deze afstelling, omdat ik hiermee echt de bochten kan aanvallen met wat meer rotatie. Maar ook dat de achterkant van de auto stabiel blijft. Wil je toch nog wat meer stabiliteit aan de achterkant dan kun je kiezen voor 21-19 of voor 18-23.

Versnellingsbak

Het differentieel staat in mijn F1 22 Portugal setup op 60 en 50 procent. Dit zie je vaker terugkomen in mijn setups en geeft je een zeer goede basis om mee te racen.

Ophangingsconstructie

Camber en toe staat in mijn F1 22 Portugal setup op rechts, rechts, links, links.

Ophanging

Dan de ophanging. Hier heb ik 3-1, 3-1 en 6-5 staan. De voorkant staat op 3, omdat je met deze setup niet teveel rotatie wil uit de ophanging. Zet je deze lager, bijvoorbeeld op 1 of 2 dan krijg je naar mijn mening te veel rotatie.

De achterkant staat op 1 en hiervoor heb ik gekozen, omdat je wil dat de achterkant van de auto zo stabiel mogelijk blijft. Als je deze op 1 zet dan zorg je voor de meest stabiele achterkant en daar heb ik voor gekozen.

De rijhoogte staat op 6-5. Je kan deze ook op 6-4 zetten, maar met 6-5 had ik net wat meer balans aan de achterkant van de auto. Daarom heb ik deze op 5 gezet. Dit is voor mij de ideale ophanging voor een F1 22 Portugal setup.

Remmen

De remmen staan op 100 en 50 procent.

Bandenspanning

En dan tot slot de banden. Portugal is een veeleisend circuit voor de banden. Probeer je bandenspanning zo hoog mogelijk te zetten voor zoveel mogelijk snelheid zonder dat de banden boven 95 graden komt. Voor mij was de juiste bandenspanning 23,0 voor en 21,2 achter.

Portugal is dus als eerste gereleased door EA als DLC-track. Zelf vind ik Portugal een leuk circuit met veel uitdagende en lastige bochten. Je zal ook zien in mijn video dat er in mijn hotlap nog een paar fouten zitten. Dit is bijna altijd wel het geval maar deze ronde kan nog minimaal, met mijn beperkte talent, 0,2 seconde sneller.

Voor de setup ben ik voor een vrij agressieve setup gegaan door meer voor- dan achtervleugel te zetten. Dat is niet iets wat je tijdens de release vaak op het leaderboard terug zag komen. Je zag voornamelijk F1 22 Portugal setups met meer achter- dan voorvleugel staan. Dat vind ik aan de ene kant logisch want met bochten 4 en 8 wil je veel stabiliteit aan de achterkant hebben. Maar elke keer als ik een setup met meer achtervleugel probeerde dan had ik zoveel last van onderstuur. Hierdoor verloor ik eigenlijk alleen maar meer tijd. Daarom ben ik gegaan voor een setup dat goed instuurt met een vrij stabiele achterkant. Het is nog wel de truc om de achterkant in balans te houden. Maar voor mij was dit tijdens een race sneller op Portimao in F1 22. Want nog een voordeel van deze setup is dat je meer top snelheid hebt op de rechte stukken en minder ERS gebruikt. Vooral het laatste is erg belangrijk op dit circuit want hierdoor kun je nog later in de race de aanval plaatsen met meer ERS dan de tegenstander.

Deze racesetup is mogelijk gemaakt door RDF PLAYS