Meteen naar de inhoud

F1 23 Azerbeidzjan Setup

Hier is mijn vierde race setup voor F1 23! Deze F1 23 Azerbeidzjan setup is gemaakt voor races in My Team, Career Mode, Grand Prix of league races in F1 23. Zelf heb ik deze setup gebruikt voor een 50% race en het werkte erg goed. De setup is stabiel en geeft je veel vertrouwen om de straten van Baku aan te vallen in F1 23!

Aerodynamica

Deze F1 23 Azerbeidzjan setup is enorm betrouwbaar wat je veel vertrouwen geeft om op dit lastige circuit te rijden. Met een vrij hoge topsnelheid heb je genoeg snelheid om aan te vallen of je positie te verdedigen. Dat is natuurlijk erg fijn, maar wat nog fijner is om een setup te hebben die snel is en waar je geen fouten mee maakt. Daar heb ik mij nu vooral op gefocust. Want deze F1 23 Baku setup doet precies wat je wil. Het remt goed af voor de bochten, ook met versleten banden. Om dit voor elkaar te krijgen heb ik gekozen voor 13 voorvleugel en 15 achtervleugel.

Versnellingsbak

De versnellingsbak staat op 55% en 51%. Hiervoor heb ik gekozen, omdat dit een ideale balans garandeert tijdens de gehele bocht, van het ingaan tot het uitkomen van de bocht. Wil je toch iets meer balans in de auto als je door de straten van Baku rijdt, dan kun je 51% verhogen naar 52%.

Ophangingsconstructie

Voor camber en toe zijn we teruggegaan naar een ‘gouwe ouwe’ combinatie, namelijk rechts, rechts, links, links. Hierdoor heb je een minder hoge bandenslijtage en dat is altijd wat je wil hebben tijdens een race setup.

Ophanging

Zoals op elk circuit is de ophanging cruciaal voor een goede race setup. Daarom heb ik voor mijn F1 23 Azerbeidzjan setup gekozen voor: 

Wielophanging voor: 23
Ophanging achter: 14
Stabilisatorstang voor: 1
Stabilisatorstang achter: 4
Rijhoogte voorkant: 30
Rijhoogte achter: 31

Deze combinatie zorgt ervoor dat de auto goed roteert, maar niet over roteert. Dit houdt in dat de achterkant van de auto voorbij de voorkant wil glijden. Merk je dat je toch niet iets te veel last heb van overstuur, dan kun je de stabilisatorstang voor en achter van 1-4 veranderen naar 1-3 of 1-2.

Remmen

Wat me vooral opvalt op dit circuit, ten opzichte van de andere circuits waar ik tot nu toe op heb gereden, is dat de remweg een stuk langer is. Bij andere circuits merkte je dit een beetje, maar op Baku is het verschil enorm groot! De eerste paar rondes die ik heb gereden ben ik vol rechtdoor geschoten en heb ik meerdere keren op de vluchtstrook gestaan. Dus dit was even aanpassen door iets eerder te remmen, maar toen ik dat eenmaal onder de knie had was dit circuit weer erg leuk om op te rijden. 

Voor de remmen heb ik met deze F1 23 Azerbeidzjan setup gekozen voor 100% en 57%. Merk je dat je achterbanden blokkeren tijdens het remmen, dan kun je 57% verhogen naar 58%.

Bandenspanning

Tot slot zijn we aangekomen bij de banden. Hier heb ik gekozen voor 22,3 voor de voorbanden en 20,2 voor de achterbanden. Belangrijk is dat je ervoor zorgt dat je banden niet boven de 104 graden komen. Als je merkt dat dit gebeurt, verlaag dan je bandendruk met 1 of 2 kliks.

Meer F1 23 setups voor elk circuit

Ben je op zoek naar de beste setups voor F1 23? Check dan op onze setup pagina voor F1 23 de beste setup voor elk circuit.

Deze racesetup is mogelijk gemaakt door RDF PLAYS