Meteen naar de inhoud

F1 23 Bahrein Setup

En we zijn terug! Mijn naam is Roberto en hierbij deel ik mijn optimale F1 23 Bahrein setup. Deze setup kun je gebruiken voor My Team, Career Mode, online en league races. Want zoals je zult merken, zijn mijn setups geoptimaliseerd voor tijdens een race. Voor elk circuit op F1 23 zal ik de meest optimale setup delen, dus mis geen setup met High Level Simracing voor F1 23. Laten we beginnen!

Aerodynamica

Voor Bahrein’s mix van lange rechte stukken en bochtige secties is het belangrijk om voor de aerodynamica een setup te kiezen die goed in balans is. Voor een race setup kies ik voor iets minder vleugel dan gemiddeld, zodat je sneller bent op de rechte stukken en goed kunt aanvallen of verdedigen. Dit moet uiteraard niet ten koste gaan van de downforce, zodat je geen snelheid verliest door de bochten. Daarom heb ik gekozen voor: 32-33

Versnellingsbak

Een goed afgestelde differentieel verbetert de tractie en stabiliteit van je auto enorm. Daarom is het belangrijk om te streven naar een on throttle differentieel waarmee je snel en met veel vertrouwen op je gas kunt gaan. Voor on throttle differentieel heb ik in deze F1 23 Bahrein setup gekozen voor 55%.

Bij off throttle is het vooral belangrijk om de stabiliteit in de auto te behouden voor op de momenten dat je geen gas geeft. Dit is vooral tijdens het ingaan en halverwege de bocht. Voor Bahrein heb ik gekozen voor een off throttle van 55%.

Ophangingsconstructie

De ophangingsconstructie is voor deze Bahrein F1 23 setup vrijwel gelijk aan de setup van F1 22. Namelijk rechts, rechts, links, links.

Ophanging

De ophanging is een van de belangrijkste onderdelen van een setup, want de ophanging is een belangrijke factor in de rotatie van de auto. Dit houdt in hoe goed de auto instuurt. Daarnaast is de ophanging belangrijk om de achterkant van de auto in balans te houden. In de vorige game zag je dat deze vaak erg laag stond, omdat dit ervoor zorgde dat de achterkant van de auto zoveel mogelijk balans had. In F1 23 heb ik gekozen voor:

Wielophanging voor: 11
Ophanging achter: 5
Stabilisatorstang voor: 3
Stabilisatorstang achter: 1
Rijhoogte voorkant: 38
Rijhoogte achter: 40

Remmen

De remmen zijn eindelijk aangepast in F1 23. Je komt nu gelukkig niet meer weg met 100% remdruk en 50% rembalans voor. Als je dit doet in deze game dan blokkeren de achterbanden en sta je direct achterstevoren. Dat is natuurlijk niet ideaal, met name voor de zware remzones. Stel daarom je remdruk in op 100% en je rembalans op 56%. 

Bandenspanning

Ook de banden zijn op de schop gegaan in F1 23. Elke band heeft nu zijn eigen window waarin deze het beste presteert. Het is dus niet meer rond de 95 graden voor elke band. Nu moeten we echt gaan proberen om de zachte, medium en harde banden rond de juiste temperatuur te krijgen. Met de bandendruk in deze F1 23 Bahrein setup vind je de juiste temperatuur voor elke band en heb je geen last van een hoge bandenslijtage tijdens de race:

Bandendruk rechtsvoor: 22,9
Bandendruk linksvoor: 22,9
Bandendruk rechtsachter: 20,2
Bandendruk linksachter: 20,2

Meer F1 23 setups voor elk circuit

Ben je op zoek naar de beste setups voor F1 23? Check dan op onze setup pagina voor F1 23 de beste setup voor elk circuit.

Deze racesetup is mogelijk gemaakt door RDF PLAYS