Meteen naar de inhoud

F1 23 Canada Setup

En we zijn terug met een nieuwe F1 23 Canada setup! Mijn naam is Roberto en hierbij deel ik mijn setup dat is geoptimaliseerd voor een raceafstand voor het circuit van Circuit Gilles Villeneuve. En dat is ideaal, want als je net als Max Verstappen wil winnen op dit  circuit dan kun je de beste F1 23 Canada setup goed gebruiken. Laten we beginnen!

Aerodynamica

Voor de vleugels heb ik voor mijn F1 23 Canada setup gekozen voor 29 aan de voorkant en 26 aan de achterkant. Dit zorgt voor een goede balans voor downforce door de bochten en een goede topsnelheid om te kunnen verdedigen en aan te vallen. Ik heb gekozen voor meer voorvleugel dan achtervleugel, omdat je een auto wil hebben die goed roteert. Wil je iets meer balans in de auto, dan kun je de voorvleugel ook 1 klik lager zetten.

Versnellingsbak

Voor de beste Canada F1 23 setup heb ik on throttle en off throttle beide ingesteld op 55%. Deze afstelling zorgt voor een goede balans in de bochten, waardoor de auto onder controle blijft van het ingaan tot en met het uitkomen van de bocht.

Ophangingsconstructie

Camber en toe heb ik staan op  -2,8 en -1 en 0,05 en 0,25. Canada staat erom bekend dat het een lastig circuit is voor de banden met een vrij hoge bandenslijtage. Daarom heb ik mijn F1 23 Canada setup hierop afgesteld, zodat je banden zo lang mogelijk meegaan. 

Ophanging

De instellingen voor de ophanging zijn 27-6, 5-1 en 34-37. Naar mijn mening speelt ophanging een cruciale rol in een setup, vooral als het gaat om het bereiken van een optimale rotatie. Helemaal voor Canada is de rotatie enorm belangrijk en ik denk dat deze F1 23 Canada setup in dat opzicht goed werkt. Daarnaast is de rijhoogte ingesteld op een ideaal niveau, waardoor je de kerbs (vooral de laatste chicane) volledig kunt benutten.

Wielophanging voor: 27
Ophanging achter: 6
Stabilisatorstang voor: 5
Stabilisatorstang achter: 1
Rijhoogte voorkant: 34
Rijhoogte achter: 37

Remmen

De remmen zijn ingesteld op 100% en 56%. Als je last hebt van achterbanden die blokkeren tijdens het remmen, kun je 56 verhogen naar 57. Voor mij was 56% echter ideaal met deze Imola F1 23 setup.

Bandenspanning

Tot slot is de aanbevolen bandenspanning voor mijn F1 23 Canada setup 22,3 voor de voorbanden en 20,1 voor de achterbanden. Voor de snelste tijden wil je dat de temperatuur van je banden tussen de 100 en 105 graden zit. Merk je dat de temperatuur te hoog wordt, dan kun je de bandenspanning ook iets lager zetten. Echter als de temperatuur te laag blijft, dan kun je de bandenspanning in deze Canada F1 23 setup ook verhogen. 

Bandendruk rechtsvoor: 22,3
Bandendruk linksvoor: 22,3
Bandendruk rechtsachter: 20,1
Bandendruk linksachter: 20,1

Meer F1 23 setups voor elk circuit

Dit was mijn F1 23 Canada setup. Veel succes en laat mij vooral weten hoe het is gegaan via de comments hieronder. Wil je racen met de beste setups voor elk circuit in F1 23? Check dan snel op High Level Simracing alle setups voor elk circuit, zodat je de beste kans maakt om de race te winnen.

Deze racesetup is mogelijk gemaakt door RDF PLAYS