Meteen naar de inhoud

F1 23 Groot-Brittannië Setup

Dan gaan we nu door naar mijn F1 23 Groot-Brittannië setup voor het geweldige circuit van Silverstone. Dit is altijd één van mijn favoriete circuits op de kalender en dat is in F1 23 niet veranderd. Sterker nog, ik vind het circuit nog leuker geworden, omdat je in deze game zoveel meer grip hebt. Vooral in de bochtencombinatie Maggotts, Becketts merk je dit enorm goed. Je stuurt in en de auto haalt de bocht gewoon. Als je dit vergelijkt met de vorige game, dan had je veel meer last van onderstuur en kon je ook veel minder snelheid meenemen door de bochten. Laten we daarom nu gaan kijken naar mijn F1 23 Groot-Brittannië setup.

Aerodynamica

Voor de vleugels heb ik gekozen voor 18 aan de voorkant en 15 voor de achtervleugel. Deze setup is iets meer gefocust op een goede topsnelheid voor tijdens een race. Je hebt hier genoeg mogelijkheden om in te halen en daarom heb ik voor mijn F1 23 Silverstone setup gekozen voor een setup met veel topsnelheid.

Versnellingsbak

Het differentieel is voor deze F1 23 Groot-Brittannië setup ingesteld op 50% on throttle en 51% off throttle. Dit zorgt voor een goede balans in de bochten, waardoor de auto heerlijk onder controle is van het ingaan tot en met het uitkomen van een bocht.

Ophangingsconstructie

Voor camber en toe gaan we terug naar ‘Old skool stylez met een z’. Deze zin is alleen bekend als je Brooklyn 99 hebt gezien… wat ik je absoluut aanraad om een keer te kijken, maar terug naar mijn F1 23 Silverstone setup: camber en toe staan op rechts, rechts, links, links. Dit werkte ideaal voor de banden op Silverstone!

Ophanging

De instellingen voor de ophanging zijn 38-12, 6-1 en 34-36. De afstelling van deze F1 23 Groot-Brittannië setup was voor mij perfect in balans. De voorkant zorgt voor rotatie bij het ingaan van de bocht, terwijl de achterkant van de auto voor balans zorgt. Deze combinatie was perfect omdat ik de bochten goed kon aanvallen zonder dat ik me zorgen hoefde te maken dat de achterkant uit zou breken. Hierdoor had ik veel vertrouwen in de auto en dat is natuurlijk ideaal voor tijdens een race. 

Wielophanging voor: 38
Ophanging achter: 12
Stabilisatorstang voor: 6
Stabilisatorstang achter: 1
Rijhoogte voorkant: 34
Rijhoogte achter: 36

Remmen

Voor mijn F1 23 Groot-Brittannië setup heb ik gekozen voor 100% en 58% remmen. Je kunt 58% ook een klik lager zetten naar 57%. Dit zal iets sneller zijn, maar let op dat je achterbanden dan niet blokkeren tijdens het remmen.

Bandenspanning

Tot slot is de aanbevolen bandenspanning 22,5 voor de voorbanden en 20,2 voor de achterbanden. Als je merkt dat de temperatuur in je banden boven de 105 graden komt, verlaag de bandenspanning dan nog eens met 1 tot 2 klikken. Als je merkt dat de temperatuur in je banden te laag blijft met deze F1 23 Groot-Brittannië setup, verhoog de bandenspanning dan met 1 of meer kliks. Je wil dat de temperatuur van je banden tussen de 100 en 105 graden zit.

Meer F1 23 setups voor elk circuit

Dit was mijn F1 23 Silverstone setup! Om er zeker van te zijn dat je voor elk circuit de beste setups hebt, check dan de website van High Level Simracing. Hier staan de beste setups voor alle circuits, zodat jij een auto hebt die optimaal in balans is tijdens een race.

Deze racesetup is mogelijk gemaakt door RDF PLAYS