Meteen naar de inhoud

F1 23 Hongarije Setup

Dan gaan we nu naar de Hungaroring voor mijn F1 23 Hongarije setup. Met deze afstelling is de auto optimaal in balans,ook met versleten banden. Je hebt continu de volledige controle over de auto, wat ideaal is voor een race in My Team, Career Mode en Online! De voordelen van deze setup ga je dan ook echt merken vanaf een raceafstand van 25% of langer. Dankzij de lage bandenslijtage en optimale wegligging is deze F1 23 Hongarije setup de beste race setup voor Hongarije op F1 23.

Aerodynamica

Voor de aerodynamica heb ik met deze Hongarije F1 23 setup gekozen voor 50 voorvleugel en 45 achtervleugel. Dit heb ik gedaan, omdat ik veel rotatie wilde halen uit de vleugels. Daarom heb ik gekozen voor meer voorvleugel, zodat de auto sneller instuurt. Naar mijn mening is dit goed voor Hongarije, want daar zijn veel bochten die snel achter elkaar komen. Als je de achterkant van de auto iets stabieler wilt maken, dus dat de auto minder snel draait en je er makkelijker mee kunt rijden, dan kun je het getal 45 veranderen naar 46.

Versnellingsbak

Differentieel staat op 56% on throttle en 51% off throttle. Met deze F1 23 Hongarije setup had ik de ultieme tractie bij het uitkomen van de bochten. Ook met versleten banden. Voor off-throttle heb ik gekozen voor 51 procent. Dit heb ik gedaan, omdat de auto zo meer in balans is op de momenten dat je geen gas geeft. Het profijt hiervan merk vooral tijdens het ingaan en halverwege de bocht. 

Ophangingsconstructie

Camber en toe staat op min 2,8, min 1,0, 0,05 en 0,15. Met deze afstelling had ik een lage bandenslijtage. Dit is ideaal, want tijdens een race wil je dat je banden zo lang mogelijk goed blijven. 

Ophanging

In deze Hongarije setup voor F1 23 staat de ophanging op 28-7, 5-1 en 33-37. Zoals op elk circuit is de ophanging enorm belangrijk en op Hongarije zorgt deze ophanging voor goede rotatie zonder dat de auto teveel gaat roteren. Je hebt dus altijd controle over de auto en kan hierdoor de bochten van echt Hongarije aanvallen gedurende een hele race. 

Wielophanging voor: 28
Ophanging achter: 7
Stabilisatorstang voor: 5
Stabilisatorstang achter: 1
Rijhoogte voorkant: 33
Rijhoogte achter: 37

Remmen

De remmen staan op 100% en 56%. Merk je dat de achterbanden blokkeren tijdens het remmen, dan kun je 56 procent verhogen naar 57 procent.

Bandenspanning

Tot slot staan de banden op 22,1 voor en 20,0 achter. Hongarije is een circuit met veel bochten en de banden hebben het hier zwaar. Ik probeer de bandenspanning dan ook zo laag mogelijk te houden en de banden tussen de 100 en 105 graden uit te laten komen. Je kan, als dit nodig is, de banden ook met 1 klik verhogen of verlagen.

Meer F1 23 setups voor elk circuit

Dit was mijn F1 23 Hongarije setup! Om er zeker van te zijn dat je voor elk circuit de beste setups hebt, check dan de website van High Level Simracing. Hier staan de beste setups voor alle circuits, zodat jij een auto hebt die optimaal in balans is tijdens een race.

Deze racesetup is mogelijk gemaakt door RDF PLAYS