F1 23 Imola Setup
En we zijn terug met mijn F1 23 Imola setup. Deze setup is geoptimaliseerd om snel te zijn tijdens een race. Vooral voor races met een langere afstand, dus vanaf 25% of langer. Want de setup is zo afgesteld dat de auto stabieler is tijdens een race, zodat je minder snelheid verliest naarmate de race vordert. Ook rijdt deze setup nog steeds heerlijk als de banden slijten, zodat je competitief bent over de gehele race. Check dus nu mijn F1 23 Imola setup en domineer op het circuit van Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari.
Aerodynamica
Wil je racen met de beste F1 23 Imola setup, dan is het belangrijk om op dit circuit de balans te vinden tussen bochtensnelheid en snelheid op het rechte stuk. Want je hebt maar één kans om in te halen op Imola, daarom moet je genoeg topsnelheid hebben om dit voor elkaar te krijgen. Voor de vleugels heb ik gekozen voor 28 – 26 vleugels. Ik heb hiervoor gekozen omdat het me de ultieme balans geeft tussen snelheid door de bochten en op het rechte stuk. Je kunt je vleugels iets meer verlagen met 2-3 klikken als je sneller wilt zijn op de rechte stukken.
Versnellingsbak
Bij mijn Imola F1 23 setup is het differentieel ingesteld op 56% en 51%. On throttle is ingesteld op 56, omdat dit me tijdens de race veel tractie gaf bij het uitkomen van bochten. Gas geven is vooral belangrijk halverwege en bij het uitkomen van bochten en met deze afstelling had ik de optimale tractie en geen wielspin. Off throttle heb ik ingesteld op 51%, omdat dit me iets meer balans gaf bij het ingaan van de bocht.
Ophangingsconstructie
Voor camber en toe heb ik min 2,8, min 1, 0,04 en 0,15 gekozen voor deze F1 23 Imola setup. Deze combinatie geeft mij veel balans en zorgt voor weinig bandenslijtage.
Ophanging
De ophanging is ingesteld op 27-6, 5-1 en 34-37. De ophanging is cruciaal voor elke setup, en door de achterkant van de ophanging iets lager in te stellen heb ik de auto iets meer in balans gebracht. Nogmaals, dit werkt heel prettig voor tijdens een race, want je wilt niet dat de achterkant te losjes is, want dan verlies je veel tijd tijdens een race. Je banden slijten daarnaast ook sneller en daarom heb ik voor de beste Imola F1 23 setup gekozen voor een stabiele achterkant.
Wielophanging voor: 27
Ophanging achter: 16
Stabilisatorstang voor: 5
Stabilisatorstang achter: 1
Rijhoogte voorkant: 34
Rijhoogte achter: 37
Remmen
De remmen zijn ingesteld op 100 en 55 procent. Als je het gevoel hebt dat je achterbanden blokkeren tijdens het remmen, kun je 55 procent ook met 1 klik verhogen. Voor mij was dit ideaal voor een F1 23 Imola setup.
Bandenspanning
Tot slot heb ik de banden in mijn Imola F1 23 setup gezet op 22,2 voor en 20,0 achter. Als je merkt dat je banden boven de 105 graden komen, kun je de banden ook met 1 tot 2 kliks lager zetten. Als je daarentegen moeite hebt om je banden op temperatuur te krijgen (minimaal 100 graden), kun je ze ook met 1 of 2 klikken verhogen.
Meer F1 23 setups voor elk circuit
En dat was mijn F1 2023 Imola setup. Ik heb echt genoten van het racen op dit circuit en ik lees graag in de comments wat jullie van Imola in F1 23 vinden. Wil je racen met de beste setups voor elk circuit? Check dan nu alle setups op High Level Simracing, zodat jij op elk circuit kunt racen met een snelle en stabiele setup.
Deze racesetup is mogelijk gemaakt door RDF PLAYS