Meteen naar de inhoud

F1 23 Miami Setup

Ben je op zoek naar een snelle F1 23 Miami setup? Zoek dan niet verder, want ik heb hier een heerlijke setup voor jou om te gebruiken tijdens My Team, Career Mode, Grand Prix en online (league) races. Deze Miami F1 23 setup is speciaal om snel te zijn over een langere afstand. Je kunt de setup ook gebruiken voor time trial, maar de echte snelheid van deze setup komt naar voren bij een race van 25% of langer.

Aerodynamica

Ik heb gekozen voor 17-17 vleugels. Wil je iets meer topsnelheid dan kun je ook kiezen voor 15-15 vleugels. Echter vind ik iets meer vleugels fijner rijden tijdens een race. Vooral in de eerste sector wil je genoeg downforce hebben. Helemaal met versleten banden! Merk je dat je nog iets meer vleugel wil, omdat je meer snelheid en downforce wil door de bochten, dan is er nog ruimte om de vleugels te verhogen naar 23-21.

Versnellingsbak

Het differentieel heb ik in deze F1 23 Miami setup staan op 55% on throttle en 52% off throttle. Met on throttle op 55% heb ik de ultieme tractie tijdens het uitkomen van de langzame bochten. De off throttle heb ik staan op 52% en dit is met name belangrijk voor meer balans tijdens het ingaan en halverwege de bocht. Vooral in sector 1 zal dit je meer balans geven waardoor je met een hogere snelheid door de bochten kunt gaan.

Ophangingsconstructie

Camber en toe staat op min 2,8 – min 1 – 0,05 en 0,18. Dit hielp echt om mijn banden niet zo snel te laten verslijten. Ik merkte dat mijn banden langer goed bleven tijdens de race.

Ophanging

De ophanging is erg belangrijk bij het afstellen van de auto omdat het invloed heeft op hoe de auto draait en over hobbels en kerbs rijdt. Het speelt een enorm belangrijke rol bij het zorgen voor een goede rotatie van de auto. Daarnaast zorgt de ophanging voor balans aan de achterkant van de auto, waardoor de achterkant van de auto niet te veel glijdt ten opzichte van de voorkant. Voor deze Miami F1 23 setup ben ik gegaan voor de ophanging:

Wielophanging voor: 20
Ophanging achter: 4
Stabilisatorstang voor: 10
Stabilisatorstang achter: 1
Rijhoogte voorkant: 37
Rijhoogte achter: 40

Wil je nog iets meer stabiliteit in de auto, dan kun je de ophanging achter nog verlagen met 1 tot 2 kliks.

Remmen

De remmen heb ik op 100% en 57% gezet. Met deze afstelling heb ik geen last van dat mijn achterwielen blokkeren. Heb jij hier wel last van? Dan kun je 57% verhogen naar 58%.

Bandenspanning

Zoals in andere setups ook aangegeven zijn de banden in F1 23 enorm aangepast. Het is in deze game niet erg als de banden temperatuur boven de 100 graden komt. Sterker nog, je wil dat de temperatuur van je banden tussen de 100 en 105 graden komt. In mijn F1 23 Miami setup heb ik gekozen voor de onderstaande bandendruk:

Bandendruk rechtsvoor: 22,4
Bandendruk linksvoor: 22,4
Bandendruk rechtsachter: 20,2
Bandendruk linksachter: 20,2

Als je merkt dat je banden alsnog te warm worden, verlaag deze dan met 1 tot 2 kliks. Merk je juist dat de temperatuur van je banden nog wat hoger mag zijn, dan verhoog je deze met 1 tot 2 kliks.

Meer F1 23 setups voor elk circuit

Dit was mijn F1 23 Miami setup. Wil je meer afstellingen voor deze game? Check dan nu de setup-pagina met alle setups voor elk circuit. Al mijn setups zijn geoptimaliseerd voor de race, waardoor jij kunt domineren op elk circuit! Heb je nog vragen, plaats dan een reactie en dan probeer ik zo snel mogelijk je vraag te beantwoorden!

Deze racesetup is mogelijk gemaakt door RDF PLAYS