Meteen naar de inhoud

F1 23 Saudi-Arabië Setup

Ben je op zoek naar een erg goede en snelle F1 23 Saudi-Arabië setup? Probeer dan deze setup uit. Deze setup geeft je een solide basis en is gemaakt voor races in My Team, Career Mode en online (league) races. De setup excelleert dankzij de lage bandenslijtage, optimale balans door de bochten en de hoge topsnelheid op de rechte stukken.

Aerodynamica

Het circuit van Saudi-Arabië staat bekend om zijn spannende en uitdagende lay-out. Het heeft een combinatie van snelle rechte stukken, scherpe bochten en hogesnelheidssecties. Daarom is het cruciaal om een auto af te stellen met de juiste hoeveelheid vleugel. Persoonlijk heb ik gekozen voor een afstelling met iets minder vleugel dan de meeste setups. Hierdoor is het mogelijk om goed aan te vallen of te verdedigen op de rechte stukken, zonder dat je veel tijd verliest in de bochten. Daarom heb ik gekozen in deze F1 23 Saudi-Arabië setup voor 21-19 vleugel.

Versnellingsbak

Het differentieel bestaat uit twee onderdelen: on throttle en off throttle. On throttle betekent hoe je auto reageert als je op je gas gaat. Dus tijdens het uitkomen van een bocht. Deze heb ik staan op 50% in deze setup voor Saudi-Arabië in F1 23. 

Voor off throttle heb ik gekozen voor 52%. Hoe hoger je de off throttle zet in de setup, des te meer balans je krijgt in de auto tijdens het ingaan en halverwege de bocht. Je kan dit echter niet te hoog zetten, want dan krijg je last van onderstuur.

Ophangingsconstructie

Camber en toe is heel anders dan in F1 22 of mijn afstelling voor F1 23 in Bahrein. Door camber en toe op deze manier af te stellen, kreeg ik de meeste balans in de bochten. Met rechts, rechts, links, links had ik het gevoel dat de auto soms een beetje onvoorspelbaar werd wanneer de bandenslijtage hoger werd. 

Daarom heb ik gekozen voor min 2,50 – min 1,00 – 0,05 en 0,25.

Ophanging

De ophanging is van cruciaal belang bij de afstelling van de auto, omdat het invloed heeft op hoe de auto roteert en over de kerbs rijdt. De ophanging speelt een belangrijke rol om ervoor te zorgen dat de auto soepel draait. Daarnaast zorgt de ophanging voor balans aan de achterkant van de auto. In andere woorden dat de achterkant van de auto niet voorbij de voorkant wil glijden. In het vorige spel was de vering vaak laag ingesteld voor een optimale balans aan de achterkant. Voor deze F1 23 Saudi-Arabië setup heb ik gekozen voor: 

Wielophanging voor: 17
Ophanging achter: 3
Stabilisatorstang voor: 14
Stabilisatorstang achter: 1
Rijhoogte voorkant: 36
Rijhoogte achter: 40

Remmen

De remmen zijn eindelijk aangepast in F1 23. Je komt nu gelukkig niet meer weg met 100% remdruk en 50% rembalans voor. Als je dit doet in deze game dan blokkeren de achterbanden en sta je direct achterstevoren. Dat is natuurlijk niet ideaal, met name voor de zware remzones. Stel daarom je remdruk op dit circuit in op 100% en je rembalans op 54%. 

Als je merkt dat je achterbanden nog steeds blokkeren tijdens het remmen, dan kun je 54% ook verhogen naar 55%.

Bandenspanning

Ook de banden zijn op de schop gegaan in F1 23. Elke band heeft nu zijn eigen window waarin deze het beste presteert. Probeer ervoor te zorgen dat je banden nooit warmer worden dan 104 graden. Met deze F1 23 Saudi-Arabië setup moet dat helemaal goedkomen. Zet deze daarom ook op:

Bandendruk rechtsvoor: 22,7

Bandendruk linksvoor: 22,7

Bandendruk rechtsachter: 20,2

Bandendruk linksachter: 20,2

Meer F1 23 setups voor elk circuit

Ben je op zoek naar de beste setups voor F1 23? Check dan op onze setup pagina voor F1 23 de beste setup voor elk circuit.

Deze racesetup is mogelijk gemaakt door RDF PLAYS