Meteen naar de inhoud

F1 23 Spanje Setup

Hierbij deel ik mijn F1 23 Spanje setup voor het aangepaste Circuit de Barcelona-Catalunya. Zoals je wellicht al weet is dit circuit aangepast in het echt, maar ook in de game! De laatste sector is aangepast en dit zorgt ervoor dat het circuit een stuk sneller is dan in de voorgaande jaren. Maar dit zorgt er ook voor dat we met minder vleugel kunnen rijden, omdat er minder bochten zijn. Check daarom hier mijn F1 23 Spanje setup.

Aerodynamica

Zoals hierboven aangegeven heeft de aanpassing van het circuit ervoor gezorgd dat je minder vleugel nodig hebt op dit leuke circuit. Want je rijdt van start-finish tot en met bocht 4 bijna de hele tijd vol gas. Daarna heb je van bocht 8 tot en met 10 ook veel topsnelheid nodig en tot slot is bocht 12 tot en met opkomen van het rechte stuk nu met het aangepaste circuit ook bijna vol gas. Daarom vind ik het belangrijk om op dit circuit een goede topsnelheid te hebben. Je verliest een klein beetje tijd in de tweede sector, maar vooral tijdens een race heb je met minder downforce veel voordeel. Daarom heb ik voor mijn F1 23 Spanje setup gekozen voor 36-31 vleugels.

Versnellingsbak

Dan gaan we nu naar het differentieel. Hier heb ik gekozen voor 50% on throttle en 55% off throttle. Ik heb hiervoor gekozen, omdat het me een goede balans gaf wanneer ik de bochten inging, maar ook halverwege en bij het uitkomen van de bocht. Zelfs als de banden versleten zijn, zorgt deze Spanje F1 23 setup voor de juiste balans die je nodig hebt.

Ophangingsconstructie

Voor camber en toe heb ik gekozen voor min 2,5, min 1, 0,05 en 0,25. Deze combinatie gaf me de meeste balans tijdens een race en verminderde ook de bandenslijtage. Tijdens een race is het enorm belangrijk om je banden zo lang mogelijk goed te houden. Daarom helpt deze F1 23 Spanje setup jou om tijdens een race continu een goede snelheid te hebben.

Ophanging

Omdat je met iets minder vleugel rijdt, is het belangrijk om een goede rotatie uit de auto te halen. Maar het is ook belangrijk om ervoor te zorgen dat de auto niet te veel draait, want dit zorgt ervoor dat je kan spinnen. Het is belangrijk dat de auto de gehele race in balans is, zodat je snel kunt rijden. Zelfs als de banden minder grip hebben. Daarom heb ik gekozen voor:

Wielophanging voor: 39
Ophanging achter: 8
Stabilisatorstang voor: 8
Stabilisatorstang achter: 2
Rijhoogte voorkant: 36
Rijhoogte achter: 42

Wil je nog meer stabiliteit aan de achterkant van de auto, dan kun je de ophanging achter nog verlagen naar 5.

Remmen

In mijn F1 23 Spanje setup heb ik de remmen op 100% en 56% gezet. Als je achterbanden blokkeren tijdens het remmen, dan kun je 56% ook verhogen naar 57%.

Bandenspanning

Tot slot vind je hieronder de bandendruk voor mijn Spanje F1 23 setup: Bandendruk rechtsvoor: 22,3
Bandendruk linksvoor: 22,3
Bandendruk rechtsachter: 20,1
Bandendruk linksachter: 20,1

Als je moeite hebt om genoeg temperatuur in je banden te krijgen, dan kun je deze ook met 1 tot 2 kliks verhogen. Wordt de temperatuur in je banden juist te hoog, dan kun je deze juist weer verlagen. Probeer ervoor te zorgen dat de temperatuur van je banden tussen de 100 en 105 graden komt. 

Meer F1 23 setups voor elk circuit

En dit is mijn F1 23 Spanje setup. Ik vond het erg leuk om op dit aangepaste circuit te racen en ik hoor graag wat jullie vinden van Spanje in F1 23. Vind je dat de veranderingen dit circuit nog beter hebben gemaakt? Wil je ook mijn andere setups voor F1 23 proberen? Check dan snel de setup-pagina van High Level Simracing met al mijn setups voor F1 23. Enjoy!

Deze racesetup is mogelijk gemaakt door RDF PLAYS