Meteen naar de inhoud

F1 23 Monaco Setup

Als je op zoek bent naar de beste F1 23 Monaco setup voor tijdens een race, gebruik dan deze setup. Deze setup is geoptimaliseerd voor een raceafstand van 25% of langer en hiermee kun je met vertrouwen door de straten van Monaco racen. Lees daarom snel verder, want in dit artikel heb je alles wat je nodig hebt om te racen met de beste F1 23 Monaco setup.

Aerodynamica

De auto’s rijden in F1 23 enorm anders dan in F1 22, en dat is maar goed ook. Want op dit circuit, waar ik over het algemeen een vrij grote hekel aan heb, vind ik het zelfs leuk om op te racen. Dit komt, omdat de nieuwe handling van de game zoveel beter is. De auto luistert nauwkeurig en doet wat jij wil. Ook glijdt de achterkant van de auto niet de hele tijd weg, waardoor je kan pushen en het maximale uit de auto kunt halen! 

Dankzij deze Monaco F1 23 setup kun je ook de gehele race pushen. Ook met versleten banden rijdt deze setup lekker en dat begint natuurlijk met de vleugelafstelling. Op Monaco heb ik gekozen voor 50-50 vleugels. Want ja, het blijft Monaco en je wil hier gewoon zoveel mogelijk downforce hebben.

Versnellingsbak

In mijn F1 23 Monaco setup heb ik het differentieel ingesteld op 55% on throttle en 55% off throttle. Ook dit is gekozen voor de ultieme balans van de auto tijdens een race. Persoonlijk vind ik het erg belangrijk om in Monaco een afstelling te hebben waarmee ik met veel vertrouwen door de straten kan racen. De combinatie van 55 en 55 geeft me veel vertrouwen bij het ingaan van de bocht, halverwege de bocht en bij het uitkomen van de bocht.

Ophangingsconstructie

Voor mijn F1 23 Monaco setup heb ik camber en toe gezet op min 2,8, min 1, 0,05 en 0,25. Deze combinatie geeft me de meeste balans tijdens een race en hierdoor had ik ook weinig bandenslijtage. Dit is ideaal voor Monaco, want je wil natuurlijk zo lang mogelijk zo veel mogelijk grip krijgen van je banden.

Ophanging

De ophanging is enorm belangrijk voor elke setup en daarom ook voor deze F1 23 Monaco setup. Ik heb gekozen voor een vrij lage achterophanging om een betere balans in de auto te krijgen. Deze verandering werkt goed, vooral tijdens een race in Monaco, omdat je niet wilt dat de achterkant van de auto te losjes is, want als dit gebeurt dan is je race binnen een paar seconden voorbij. Dat is natuurlijk niet ideaal.

Wielophanging voor: 40
Ophanging achter: 10
Stabilisatorstang voor: 6
Stabilisatorstang achter: 2
Rijhoogte voorkant: 34
Rijhoogte achter: 38

Remmen

De remmen staan op 100% en 55%. Als je het gevoel hebt dat je achterbanden blokkeren tijdens het remmen, kun je 55% ook met 1 klik verhogen, maar voor mij was dit ideaal.

Bandenspanning

Tot slot staan mijn banden in deze Monaco F1 23 setup op 22,1 voor en 20,0 achter.  Als je moeite hebt om voldoende bandtemperatuur te genereren, kun je deze ook met 1 of 2 klikken verhogen. Idealiter zit de temperatuur van je banden tussen de 100 en 105 graden. 

Bandendruk rechtsvoor: 22,1
Bandendruk linksvoor: 22,1
Bandendruk rechtsachter: 20,0
Bandendruk linksachter: 20,0

Meer F1 23 setups voor elk circuit

Dit was mijn Monaco F1 23 setup. Wil je gebruik maken van de beste race setups voor elk circuit in F1 23? Check dan hier alle F1 23 setups voor alle banen, zodat jij overal kunt domineren.

Deze racesetup is mogelijk gemaakt door RDF PLAYS