Meteen naar de inhoud

7 veranderingen die we willen zien in F1 23

F1 22 is nu 7 maanden geleden uitgekomen. Persoonlijk vinden wij de game een flinke verbetering ten opzichte van F1 2021. Wij hebben veel meer plezier met deze game, dan met de vorige. Maar dat betekent niet dat we graag nog veranderingen doorgevoerd zie worden in F1 23. Lees daarom snel verder voor de top 7 veranderingen die we willen zien in F1 23! 

De terugkeer van classic cars

Als eerst willen wij graag de classic cars terugzien in F1 22 en niet de Supercars die we ervoor terug hebben gekregen. Want persoonlijk vinden wij de Supercars in F1 22 helemaal niks, terwijl we racen met Supercars echt wel leuk vinden. In Gran Turismo 7 hebben wij enorm veel plezier met deze Supercars, maar in de F1 22 game hebben wij het na tien seconde uitgezet en nooit meer aangeraakt. Terwijl wij de Classic Cars echt super vonden in de eerdere Formule 1 games. Racen in de oude auto’s van Senna, Schumacher en Hamilton was een erg leuke afwisseling. We hebben begrepen dat het met de licenties te maken heeft en dat ze er daarom niet meer zijn, maar we mogen hopen en daarom hopen wij op een terugkeer van de classic cars in F1 23. 

Een realistischere F1 23

De Formule 1 games van Codemasters en EA zijn niet de meest realistische games, en dat is helemaal prima. Want we kunnen niet allemaal de meest realistische simracing games spelen, zoals iRacing, rFactor of Assetto Corsa Competizione. Maar het mag van ons op een paar punten wel iets realistischer. Denk hierbij aan het rijgedrag van de auto’s. Bijvoorbeeld het aanremmen voor een bocht op het groene gedeelte naast de kerb… dat is niet zo realistisch, omdat je daar in het echt 0,0 grip hebt. Als je daar in het echt zou remmen, dan schiet je rechtdoor en kun je gedag zeggen tegen je snelle tijd. Terwijl in F1 22 remmen we, als dit mogelijk is, altijd op het groene gedeelte om het circuit zo groot mogelijk te maken. Graag zouden wij in F1 23 willen zien dat als we hierop remmen wij ook geen grip hebben en rechtdoor schieten. 

Beter online penalty systeem

Tijdens een online lobby race heb je vaker het gevoel dat je een game in Call of Duty moet overleven, dan dat je in een race game zit. Want bijna elke online race zie je andere mensen eraf gebeukt worden, enkel omdat zij langzamer zijn. Hier zou een goed penalty systeem voor gemaakt moeten worden, zodat je gewoon leuk online kunt racen tegen mensen die het spelletje wel snappen. Bijvoorbeeld door het safety rating systeem van iRacing over te nemen. Rij jij netjes de race uit, dan bouw je meer punten op en kom je uiteindelijk in een klasse waarin je leuk kunt racen tegen andere mensen met een goede safety rating. 

Betere AI

In F1 23 willen we graag dat de AI wordt verbeterd. De AI is in het afgelopen jaar al een stuk beter geworden, maar het heeft nog steeds een lange weg te gaan. Het is zo makkelijk om de computer in te halen. Zet je auto langszij en de AI gaat eigenlijk al voor je aan de kant. We willen graag een hard gevecht met ze aan kunnen gaan, waarin ze net genoeg ruimte geven wanneer wij dat verdienen.  Maar ook insturen als we nog niet goed naast de auto voor ons zitten. Laat ons de plekken verdienen in plaats van dat ze in onze schoot worden geworpen.  

Betere crash physics

Laatst waren wij deze video aan het kijken op Youtube: The Evolution Of Crashing In F1 Games (2009-2022) van Webby87. Je zou verwachten dat de crashes door de jaren heen beter zijn geworden, maar nee. Als we verder teruggaan in de games zijn de crashes zelfs een stuk heftiger dan in F1 22. Terwijl we met de capaciteiten van de consoles en PC’s van vandaag nu toch veel betere crash physics moeten kunnen realiseren. Want als je nu crasht gaat de auto in slow motion door met hoogstens een wiel eraf. Dit geeft ons niet het gevoel dat de auto’s snel gaan. Bij een harde crash willen we dat het carbon door de lucht vliegt, we alle kanten op stuiteren en nog 50 meter verder glijden op het circuit. Dus een van de veranderingen die we hopen te zien in F1 23 zijn betere crash physics. 

Klassieke circuits

Hier heeft RDF Plays voor de release van F1 22 al een video over gemaakt, want hadden goede hoop dat de klassieke circuits weer terug zouden komen in F1 22. Tot nu toe is dit helaas niet gebeurd en wij zien dat helaas ook niet meer gebeuren in deze game. Wij hopen dat we fout zitten, maar anders willen we graag voor F1 23 de volgende klassieke circuits terug zien: Maleisië, Hockenheim, Istanbul Park en de Nurburgring. Dit zijn geweldige circuits en met de technieken van vandaag kan dit echt geweldig worden. Net zoals hoe ze Imola tot leven hebben gebracht. Wij vinden het een en al plezier om op dit circuit te racen. 

Automatisch berekenen van de AI level

Een van de lastigste dingen van offline racen is het bepalen van de perfecte AI level. Nu zijn hier tools voor, waarbij je in time trial een tijd moet rijden en daarna via de tool jouw tijd vergelijkt met de AI level dat hierbij past. Maar hoe makkelijk zou het zijn als je tijdens de Vrije Training als onderdeel van bijvoorbeeld je race strategie 3 tot 5 rondes zou moeten rijden, en dat de game op basis van jouw snelheid de AI level bepaalt. Dit zou een stuk makkelijker zijn en scheelt elk raceweekend een hoop gedoe om de juiste AI level uit te kiezen. 

Dit zijn onze 7 veranderingen die we willen zien voor F1 23. Laat ons hieronder in de comments weten welke veranderingen jij graag terug zou willen zien voor de volgende game!  

1 reactie op “Blog: 7 veranderingen die we willen zien in F1 23”

  1. – bewijzen in de F3, dan naar F2 en daarna gescout worden door een F1 team.
    – betere livery’s voor myteam
    – verschil zien aan de auto in nieuwe onderdelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *