Meteen naar de inhoud

F1 22 Miami Setup

En we hebben een nieuwe F1 22 setup. Deze setup is voor het circuit van Miami en hierbij deel ik de setup die ik heb gebruikt tijdens mijn league race. Dit was een zeer bijzondere league race vol met actie en spanning tot en met de laatste bocht! Mijn F1 22 Miami setup was mega en heeft ervoor gezorgd dat ik een uitstekende race hebt gereden met een geweldige race pace. Laten we snel kijken naar de setup!

Aerodynamica

Miami is een circuit met meerdere lange rechte stukken, daarom is het belangrijk om je vooral hierop te focussen om snel te zijn. Al betekent dit niet dat je met 1-1 vleugel kan rijden. Want je hebt natuurlijk de eerste sector met veel bochten en daarna het Micky Mouse gedeelte met een lange rechterbocht en de chicane waar je niet te veel tijd wil verliezen. Daarom heb ik voor mijn F1 22 Miami setup gekozen voor 7-6 vleugels. Met deze afstelling had ik veel snelheid op de rechte stukken en verloor ik bijna geen tijd in de bochten. Ideaal dus voor op Miami!

Versnellingsbak

On throttle heb ik op Miami op 55% staan en de off throttle op 52%. Miami is vrij tricky om op je gas te gaan. Vooral dankzij de lage vleugelafstelling wilde ik niet te veel stabiliteit verliezen aan de achterkant en daarom staat on throttle op 55%. De eerste zes bochten op Miami vrij lastig om de balans in je auto te houden. Door mijn off throttle te verhogen naar 52% kon ik in deze eerste eerste zes bochten meer snelheid door de bochten meenemen en de auto beter in balans houden.. Als ik deze verlaagde naar 50% had ik te veel last van overstuur bij het ingaan en halverwege de bocht. Met deze F1 22 Miami setup had ik daar geen last van en kon ik vol vertrouwen de bochten aanvallen.

Ophangingsconstructie

Ook op Miami staat deze op rechts, rechts, links, links.

Ophanging

Dan de ophanging en deze is enorm belangrijk op Miami. Want het is één van de belangrijkste factoren dat zorgt voor een snelle en stabiele auto. Wat opvalt in mijn F1 22 Miami setup is dat de ophanging hier aan de voorkant van de auto overal lager staat dan de achterkant:

  • Front suspension 1 – 4 rear suspension
  • Front antil-roll bar 1 – 4 rear anti-roll bar
  • Front ride height 4 – 8 rear ride height


Met deze ophanging zorgde ik voor rotatie in de setup. Want met 7-6 vleugels heb je nou niet bepaald veel rotatie. Dus het is belangrijk om dit uit de ophanging te halenn. Met 1 aan de voorkant zorg je voor de meeste rotatie die je uit de voorkant van je ophanging kan halen. Door de achterkant op 4 te zetten zorg je ook voor een beetje rotatie, want als je hoger gaat met de achterkant van de ophanging creëer je ook meer overstuur en rotatie. Natuurlijk wil je niet te veel rotatie en bij mij was de sweet spot 1-4. 

De rijhoogte staat vrij hoog en dit is puur om over de kerbs te kunnen rijden in de bochten 4, 5 en 14, 15 wat beter bij mijn rijstijl paste op Miami. 

Remmen

Deze staat zoals altijd op 100% en 50%. Moet ik de remmen eigenlijk nog wel benoemen op F1 22?

Bandenspanning

Dan de bandenspanning en hier had ik vrij veel moeite mee op Miami als ik eerlijk ben. Want door de bochtige gedeeltes werd de temperatuur in mijn banden vaak te hoog, maar door de lange rechte stukken koelde de banden ook weer zoveel af dat ze weer te laag werden. Uiteindelijk heb ik in mijn F1 22 Miami setup ervoor gekozen dat ik nooit ver boven de 95 graden uit zou komen en daarom heb ik de bandenspanning staan op 23,2 voor en 21,5 achter.  

Dit was mijn F1 22 setup voor Miami. Ik hoop dat deze setup jou heeft geholpen! 

Deze racesetup is mogelijk gemaakt door RDF PLAYS