Meteen naar de inhoud

F1 22 Spanje Setup

Welkom bij mijn F1 22 Spanje setup. We zijn aangekomen in Barcelona en dit is één van mijn favoriete circuits van de kalender. Dit circuit heeft alles: snelle bochten, langzame bochten en een verraderlijk lange rechte stuk. Laten we kijken naar mijn setup voor Spanje in F1 22!

Aerodynamica

De aerodynamica op Spanje heb ik in F1 22 staan op 43 – 38. Wat meteen opvalt is dat mijn vleugels ook hierbij lager zijn dan de meeste setups die je zal vinden voor Spanje. Dit komt, en ik heb het al even genoemd, door het verraderlijk lange rechte stuk op Spanje. Je kan hier zo goed inhalen als je iets meer topsnelheid hebt en daarom heb ik gekozen voor wat minder vleugel op het circuit van Barcelona. Met deze vleugelafstelling heb je meer snelheid waardoor je goed kan aanvallen, maar ook je positie kan verdedigen. Ook door de bochten ligt deze setup goed waardoor je met deze F1 22 Spanje setup een goede kans maakt om de race te winnen!

Versnellingsbak

De vernsellingsbak op Spanje heb ik staan op 55% on throttle en 50% off throttle. Je kan on throttle ook verhogen naar 60%. Zelf vond ik dat ik met versleten banden iets meer stabiliteit had met 55%. On throttle staat op 50% en dit is om de meeste rotatie te creëren tijdens het ingaan en halverwege de bocht

Ophangingsconstructie

Deze staat op rechts, rechts, links, links. Wil je meer uitleg over de ophangingsconstructie, of wil je meer weten over hoe setups in F1 22 werken? Check dan mijn F1 22 Setups Gids waarin ik uitleg hoe elk onderdeel van de setup in F1 22 werkt.

Ophanging

Net zoals op elk circuit is de ophanging één van de belangrijkste onderdelen van een goede setup. In mijn F1 22 Barcelona setup heb ik de volgende ophanging gebruikt: 

  • Front suspension 5 – 1 rear suspension
  • Front antil-roll bar 5 – 1 rear anti-roll bar
  • Front ride height 6 – 5 rear ride height
 

Ook hierbij zie je dat de achterkant van de auto op 1 staat. Dit is weer om zoveel mogelijk stabiliteit in de auto te creëren. Dit blijft zo enorm belangrijk op F1 22, want de achterkant van de auto is in deze game vrij lastig om onder controle te houden en kan op elk moment wegglijden. Om dit zoveel mogelijk onder controle te houden heb ik de achterkant van de ophanging op 1 gezet. De voorkant zorgt voor redelijk wat rotatie en dit in combinatie met de vleugels werkte voor mij goed. 

De rijhoogte staat vrij hoog. Dit komt omdat ik bij bochten 1 en 2 altijd veel kerb pak. Als ik deze lager zou zitten dan bottomde de auto en verloor ik veel snelheid. Ga je zelf niet vol over de kerb in de eerste twee bochten dan kun je deze ook beide 1 klik lager zetten.

Remmen

Ook in Barcelona staan de remmen op 100% en 50%.

Bandenspanning

De temperatuur in je banden loopt al snel hoog op. Daarom is het belangrijk om je bandenspanning niet te hoog te zetten. Sterker nog, ik heb mijn bandenspanning bijna op zijn laagst staan met 22,5 voor en 20,7 achter. Met deze bandenspanning kwam de temperatuur in mijn banden rond de 95%. Dit is de perfecte temperatuur voor je banden in F1 22.  

Dit was mijn F1 22 Spanje setup. Ik hoop dat deze setup jou heeft geholpen! 

Deze racesetup is mogelijk gemaakt door RDF PLAYS