Meteen naar de inhoud

En we zijn terug! Dit keer met mijn F1 22 Imola setup. Jammer genoeg heb ik deze setup niet kunnen gebruiken tijdens een league race, omdat ik tijdens de league race in Londen zat. Wel wil ik mijn setup met jullie delen, dus laten we beginnen!

Aerodynamica

Dan nu de aerodynamica, deze heb ik op Imola staan op 28 voor en 24 achter. In tegenstelling tot mijn andere setups ben ik voor iets meer downforce dan de gemiddelde setup op Imola. Dit heb ik gedaan, omdat je zoveel bochten hebt op dit circuit waar je meer downforce goed kan gebruiken. Zelf was ik dus iets sneller met wat meer vleugel en dit werkte voor mij ideaal op San Marino.

Versnellingsbak

De versnellingsbak staat op 53% en 51%. Dit is weer gedaan om de auto iets meer stabiliteit te geven tijdens het ingaan van de bocht, halverwege de bocht en bij het uitgaan van de bocht. Je kan de on throttle ook nog wel verhogen van 53% naar 55% of zelfs 60% voor iets meer performance bij het uitkomen van de bocht.

Ophangingsconstructie

Dan de ophanigngsconstructie, deze staat zoals altijd op rechts, rechts, links, links.

Voor mijn F1 22 Imola setup heb ik gekozen voor een ophanging met 4-1, 4-1 en 6-5. Door de achterkant op 1 te zetten creëer je, zoals je misschien al vaker hebt gehoord bij de uitleg van mijn setups, de meest stabiele achterkant. Dit is cruciaal in F1 22, omdat bij deze game de auto van nature een vrij losse achterkant heeft die snel weg wilt glijden. Met de voorkant op 4 creëer je wat meer rotatie wat ideaal is voor tijdens de vele bochten hier op San Marino. Tot slot de rijhoogte is vrij hoog met 6-5. Dit is puur gedaan voor de chicane aan het einde van het circuit. Met deze rijhoogte kun je vol over de eerste kerb rijden en dit is voor mijn gevoel sneller in deze bocht. 

Remmen

De remmen staan op 100% en 50%.

Banden

Tot slot de banden. Deze heb ik staan op 22,5 voor en 20,7 achter. Met deze bandenspanning had ik de perfecte temperatuur in mijn banden. Dit is op F1 22 rond de 95 graden. Merk je dat jouw temperatuur lager zit, dan kun je de bandenspanning iets verhogen. Wordt jouw temperatuur te hoog op San Marino met deze F1 22 Imola setup, dan kun je de bandenspanning ook iets verlagen.  .  

Dit was mijn F1 22 setup voor Imola. Ik hoop dat deze setup jou ook heeft geholpen! 

Deze racesetup is mogelijk gemaakt door
RDF PLAYS