Meteen naar de inhoud

17 simpele tips om sneller te worden in F1 22

In dit artikel gaan we je leren hoe je goed kunt remmen zonder ABS te gebruiken. Remmen is natuurlijk een belangrijk onderdeel om veel tijd te winnen in F1 22 en als je moeite hebt om de auto af te remmen zonder de banden te blokkeren, dan gaan deze tips jou helpen om ABS uit te zetten en sneller te rijden in F1 22. Lees nu snel onze 5 tips om te remmen zonder ABS in F1 22. F1 22 is al een paar maanden uit en misschien denk je ‘’wow, ik doe het nog niet zo goed als ik zou willen’’, daarom delen we in dit artikel 17 simpele tips om sneller te worden in F1 22. Dit zijn tips die je zowel voordat je gaat beginnen aan een race als tijdens een race kunt gebruiken om het zo goed mogelijk te doen.   

1. Setups beheersen

Om een stap te maken en sneller te worden in F1 22 is het belangrijk om te weten hoe setups werken. Wat gebeurt er met de manier hoe de auto rijdt als jij aanpassingen doorvoert in bijvoorbeeld de aerodynamica, versnellingsbak, ophangingsconstructie, ophanging, remmen en banden. Hier hebben wij uitgebreid over gesproken in ons artikel over hoe je van een goede time trial setup een goede race setup kan maken. Hierin bespreken we in detail over elk onderdeel, zodat jij zelf de beste setups kunt maken voor F1 22, maar ook de setups kunt aanpassen naar jouw eigen rijstijl. Want iedereen heeft een andere rijstijl en met deze aanpassingen kun jij een goede setup nog een klein beetje aanpassen, zodat het helemaal aansluit bij jouw rijstijl. 

2. Pas de bandenspanning aan voor een race

De bandenspanning valt eigenlijk onder de setups, maar we willen deze nog even in het bijzonder benoemen omdat deze mega belangrijk is geworden in F1 22. Je kunt de beste setup van het leaderboard vinden of ergens online vandaan plukken, maar als de bandendruk verkeerd staat zal dit betekenen dat je veel tijd gaat verliezen tijdens een race. Wanneer je een setup van het leaderboard haalt in time trial staat de bandendruk hier bijna altijd op zijn hoogst. Dit werkt in time trial, omdat hier de temperatuur van de banden geen rol spelen. Tijdens een race is dit wel het geval en wil je dat de temperatuur van je banden altijd rond de 95 graden zit. Gebruik jij de bandenspanning van een time trial setup, dan is de temperatuur van je banden binnen no time boven de 100 graden. Als dit gebeurd verlies je enorm veel snelheid tijdens de race, omdat je banden gewoon te warm zijn. Dus let hier extra goed op tijdens een race en verlaag je bandenspanning voor een race. Voor de meeste banen kun je de voorbanden helemaal naar links zetten en de achterbanden één tik van links. Merk je dat je onder de 95 graden blijft, dan kun je de bandenspanning steeds met 1 klik verhogen.  

3. High Level Simracing: voor simracers, door simracers

High Level Simracing is dé simracing platform voor simracers en gemaakt door simracers en wij delen voor F1 22 al meerdere setups, tips en andere handige informatie om sneller te worden met de F1 22 game. Deze informatie komt vaak al live te staan op onze website voordat de video’s van RDF Plays live staan op zijn Youtube kanaal.

Daarnaast kun je bij ons ook de beste racestoelen, racesturen, gaming headsets en gaming monitors vinden om te simracen. Op dit moment staan er enkel tips voor F1 22 live, maar we gaan snel uitbreiden naar andere games. Denk hierbij aan Gran Turismo 7, Assetto Corsa Competitizione en nog veel meer! Dus ben jij op zoek naar de beste tips and tricks en setups voor F1 22 en Simracing in het algemeen, check dan absoluut ook onze andere pagina’s. 

 

4. Kies de perfecte strategie

Voordat je aan een race begint is het belangrijk om een goede strategie te maken. Bedenk welke banden je gaat gebruiken en in welke ronde je wilt gaan pitten. Het is belangrijk om dit te weten want zo kom je tijdens de race niet voor verrassingen te staan. Om dit goed te kunnen doen is het daarom handig om de banden per circuit uit te proberen en te kijken hoe hoog de slijtage is per band. Hierdoor kun je uitrekenen hoe lang een band maximaal mee kan gaan. 

Vanaf 75% komen je banden in gevaar om lek te gaan. Hou hier dus altijd goed rekening mee en probeer altijd te pitten voordat je banden de 75% behalen. Dus heb je een slijtage van 5% per rondje, dan zou ik je adviseren om maximaal 15 ronden te rijden op deze band. Soms heb je wat geluk, zoals RDF Plays tijdens zijn league race op Jeddah. Maar over het algemeen wil je voordat het zo ver komt pitten. 

Wees trouwens ook geen Ferrari race engineer en hou je niet blind vast aan je strategie. In sommige gevallen, zoals bij een Safety Car of het moment dat je voor een under of overcut moet gaan is het ook goed om van je strategie af te wijken om voor de overwinning te strijden.  

5. Gebruik de beste camera settings

Een andere setting waarmee je snel meer snelheid kunt vinden zijn je camera settings. Door het instellen van de juiste camera settings heb je meer overzicht en kun je constanter en sneller rijden! Paar belangrijke punten waarmee je rekening moet houden met je camera settings zijn je camera shake en camera movement. Zet deze als je dit nog niet hebt gedaan per direct uit! Daarnaast kun je de camera settings van High Level Simracing gebruiken om sneller en constanter te rijden in F1 22. 

6. Neem minder benzine mee

Op bijna elk circuit kun je minder benzine meenemen voor een race dan dat wordt geadviseerd door de game. Wij, van High Level Simracing, raden je dan ook aan om dit aan te passen voor een race. Dit kan je gemakkelijk een paar tienden per race schelen. Het klinkt niet als zoveel, maar in een game waar we rekenen met duizendsten van een seconden helpt elk klein beetje tijdswinst. Let alleen wel goed op dat je niet té weinig benzine meeneemt anders ben je een stuk langzamer aan het einde van de race.

Om te berekenen hoeveel benzine je mee wilt nemen voor een race kun je heel erg makkelijk berekenen. Je doet dit door twee rondes te rijden in bijvoorbeeld Grand Prix mode. Start een race en zet je benzine op het totaal aantal rondes van een race. Duurt je race 20 rondes, dan zet je de benzine ook op 20 rondes en op deze manier kun je snel zien of je elke ronde meer of minder benzine gebruikt. Het verschil dat je hebt kun je dan makkelijk en snel doorrekenen voor een gehele race van in dit geval 20 rondes. 

7. Herkenningspunten van een circuit

Voordat je aan een race begint neem dan altijd even de tijd om het circuit te leren kennen. Open time trial en rij een aantal rondes dat jij nodig hebt om het circuit onder de knie te krijgen. Let hierbij op je rempunten en de momenten om op het gas te gaan en in te sturen. Het doel is dit zo goed mogelijk te weten voordat je begint aan een race. Dit kunnen soms 5 rondes zijn, soms 10 of 20. Leg jezelf geen druk op en neem de tijd om een circuit goed te leren kennen. Wat ook helpt is om je racelijn uit te zetten. Het klinkt eng, maar door de racelijn uit te zetten ga je daadwerkelijk letten op herkenningspunten van een circuit in plaats van dat je een lijntje aan het volgen bent. Dit vergroot uiteindelijk je plezier en je gaat er nog sneller door worden ook!

8. Herken patronen van een circuit

En de vorige tip vormt een mooi bruggetje naar tip nummer 8. Leer de patronen van een circuit kennen. Wat wij hiermee bedoelen is dat sommige circuits een bepaalde karakteristiek hebben. Zo geven sommige bochten je altijd onder- of overstuur. Met onderstuur wil de auto niet zo scherp insturen als jij wil, en met overstuur wil de achterkant van de auto graag de voorkant voorbij komen. Een voorbeeld van een bocht waar je vaak last hebt van onderstuur is bocht 4 van Oostenrijk. Omdat het circuit naar beneden en een beetje afloopt heb je hier bijna altijd last van onderstuur. Een bocht waar je vaak overstuur hebt is bocht 7 op Spanje waar de achterkant van je auto altijd een beetje losjes is. Door deze karakteristieken van een circuit te kennen kun jij je hierop voorbereiden en voorkom je dat je hierdoor wordt verrast.

9. Pas je stuur settings aan

Om in F1 22 sneller te worden is het belangrijk om de meest optimale settings te hebben. Dat geldt niet alleen voor je auto setup in het spel, maar ook voor je hardware. Houd er echter rekening mee dat de instellingen bij sim racen altijd een kwestie van persoonlijke voorkeur zijn. Ook kan de feedback van de hardware verschillen, afhankelijk van welk platform je het spel speelt. Wel zijn er een paar dingen die je standaard kunt aanhouden in de stuur settings op F1 22. Zo kun je de on track effects, rumble strip effects en off track effects altijd op 0 te zetten. In de vorige game heeft RDF Plays zijn stuur settings gedeeld en deze zijn nog steeds van toepassing voor F1 22. Check deze video hier. Je kunt deze instellingen gebruiken als basis en alles nog naar wens tweaken om het maximale uit jouw stuur te halen.  

10. Verbeter je race pace

Lukt het jou om super tijden neer te zetten in time trial, maar lukt dit niet tijdens een race… dan kan dit kloppen. Een race rijden is namelijk heel anders dan een hotlap rondje in time trial. Dit komt door veel verschillende factoren, zoals: de temperatuur van je banden, bandenslijtage, gewicht van de auto, dirty air van auto’s voor je en nog veel meer. Aan het begin van de race of vlak na een pitstop zijn je banden nog niet op temperatuur en wil je dan meteen al gaan pushen dan is de kans erg groot dat je gaat spinnen. Of als je net zo je rondes wilt hotlappen als in time trial dan raken je banden waarschijnlijk oververhit en zal je ook snel meer snelheid en tijd verliezen. Probeer daarom tijdens een race altijd iets smoother te rijden als tijdens time trial. Probeer niet je banden te blokkeren en stuur zo soepel mogelijk in voor de bochten. Bij het uitkomen van een bocht ga niet direct vol op je gas maar bouw dit langzaam op tot je vol gas kan geven. Dit zijn allemaal tips om een betere race pace te rijden. 

11. Gebruik je ERS op de juiste manier

Een ander belangrijk punt om een goede race pace te behouden is je ERS gebruik. Dit is een punt wat eigenlijk een heel artikel moet krijgen om te bespreken. En dit komt er absoluut nog aan! Maar een van de belangrijkste tips die we hiervoor kunnen geven is om je ERS alleen te gebruiken als je accelereert uit langzame bochten. Door je ERS te gebruiken bij het uitkomen van langzame bochten zal je veel meer tijd winnen dan als je jouw ERS gebruikt op het rechte stuk. Daarnaast gaat je ERS ook langer mee op deze manier waardoor je veel langer een snellere en constante race pace kunt rijden. Wil je iemand buiten je DRS rijden, inhalen of moet je verdedigen dan kun je jouw ERS natuurlijk wel gebruiken op de rechte stukken, maar let dan wel op dat je ERS niet te snel leeg gaat. 

12. De juiste manier van inhalen

Hoewel wij enorm houden van een divebomb van 3 autolengtes en het vaak enorm verleidelijk is, eindigt dit vaak in tranen. Dus probeer altijd een auto in te halen als je zeker weet dat dit goed gaat. Jij als inhalende auto moet er alles aandoen om de andere auto in te halen zonder elkaar te raken. Dus geen divebombs, maar een goede inhaalactie waarin je ERS kunt gebruiken en het liefst nog DRS hebt ook. Hierdoor zit je er al goed naast voordat de bocht begint en kun je de tegenstander makkelijk en op een correcte manier inhalen. 

13. Kies je gevechten uit

Ook met het verdedigen is het belangrijk om niet alles op alles te zetten. Race jij op oude versleten harde banden en achter jou komt iemand op de baan op softs van 1 tot 2 rondes oud. Dan ga je deze plek waarschijnlijk niet behouden en ga je veel tijd verliezen als je deze positie wilt verdedigen. Ook is de kans groot dat het eindigt in een crash, omdat het snelheidsverschil te groot is. Probeer daarom wel goed te verdedigen maar zet niet altijd alles op alles om je positie te behouden. Pick your battles en probeer zo min mogelijk tijd te verliezen. Zit je in de laatste paar rondes van de race, dan kun je natuurlijk wel alles op alles zetten om je positie te verdedigen. Gooi alles in de strijd wat je hebt en maak je ERS helemaal op als dit nodig is. 

14. Herken situaties en anticipeer

Net als met zoveel games is het ook belangrijk om in de F1 22 game situaties te herkennen. Merk je dat er auto’s voor je met elkaar in gevecht zijn dan is de kans groot dat jij met een goede exit de auto’s voor je kan inhalen. Dus focus je dan op een goede exit in plaats van zo laat mogelijk te remmen om je in het gevecht te bemoeien, want daarmee verlies je alleen maar meer tijd. 

Andere situaties die belangrijk zijn om te herkennen zijn: een undercut of overcut van jezelf of de tegenstander. Gaat je concurrent vroeg naar binnen bepaal dan of je deze pitstop wilt coveren door de volgende ronde te pitten of om langer door te rijden. Als je kiest voor het laatste dan verlies je in het begin veel tijd, maar maak je aan het einde van de race veel tijd goed. Dit is een strategie dat Jarno Opmeer ook vaak gebruikt in zijn league races.  

15. Informatie is alles

Ook in de F1 22 game is informatie alles! De meeste van ons hebben helaas niet de luxe van een engineer tijdens een race, dus daarom is een mini map erg belangrijk. Daarom adviseren wij je om altijd je map op volledig te zetten, zodat je het hele circuit kunt zien. Op deze manier kun je tijdens de race zien wat er voor en achter je gebeurt. Heb je ruimte om een pitstop te maken of kom je dan juist in verkeer terecht? Maar ook wanneer iemand anders een pitstop maakt kun je bekijken waar deze terugkomt op de baan via de map. Wil je juist dan nog wat doorrijden of ga je de volgende ronde ook voor een pitstop? Ook kun je zien waar een ongeluk is geweest en extra opletten voor als er langzame auto’s rijden. 

16. Speel met headset

High Level Simracing adviseert je om met een headset te spelen als dit tot je mogelijkheden behoort. Er zijn genoeg redenen om met een headset te gamen. Om te beginnen kun je jezelf helemaal inleven in de actie en afleiding van de buitenwereld blokkeren. Hierdoor kun jij je beter concentreren en maak je minder snel fouten. Dus als je je game-ervaring wilt verbeteren, is een headset een goed begin. Bekijk hier onze top 10 gaming headsets om mee te simracen.  

17. Speel in party

Bovendien kun je met een headset een concurrentievoordeel behalen doordat je met je teamgenoot, of degene waarmee je in een party zit, kunt communiceren en de strategie kunt bespreken. Dit houdt eigenlijk in dat jullie engineers van elkaar zijn en zo elkaar op de hoogte kunnen houden. Spint er iemand voor je of gebeurt er iets anders op de baan, dan kan je teamgenoot daar wellicht een voordeel uit behalen door de strategie aan te passen. Weet je niet zeker of je banden het halen tot het einde van de race kun je dit snel met elkaar overleggen. Of je kunt elkaar motiveren tijdens de race met een paar bemoedigende woorden. En laten we niet vergeten dat gamen met een headset ook gewoon erg leuk is! 

Als deze 17 simpele tips om sneller te worden in F1 22 jou hebben geholpen, laat het ons dan weten! Wij zijn erg benieuwd naar jouw ervaringen over deze game. Geef hieronder een reactie en/of reageer via onze Facebook en Instagram.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *