Meteen naar de inhoud

F1 22 Saudi-Arabië Setup

In deze F1 22 video deel ik mijn setup die ik heb gebruikt tijdens mijn league race op Jeddah. Voor dit circuit heb ik gekozen voor een setup met een hoge top snelheid, veel stabiliteit geeft en waarmee je goed over de kerbs kunt rijden. Dus laten we beginnen met onze F1 22 Saudi-Arabië setup!

Aerodynamica

Dan mijn setup F1 22 Saudi-Arabië setup. We beginnen met de aerodynamica, deze staat op 14 en 12. Dit is een stukje lager dan de meeste setups die je tegenkomt op het leaderboard en dat heb ik gedaan met de reden dat ik iets sneller wilde zijn op de rechte stukken. Dit betekent wel dat je in sector 1 wat tijd verliest en dat het daar wat lastiger is, maar tijdens sector 2 en 3 vlieg je over het circuit. Dit lijkt een beetje op de echte Formule 1 race op het circuit van Jeddah waar Max en Charles beide een verschillende setup hadden. De Ferrari ging sneller door sector 1, maar Max was een stuk sneller in sector 2 en 3 en toen hij eenmaal in de DRS van Charles kwam was het ook meteen game over. Daarna kon hij wegrijden bij Leclerc en werd het, achteraf gezien, een van de zoveelste overwinningen van Max dit seizoen. Hetzelfde zie je bij mij terugkomen in de setup. In sector 1 heb ik het vrij lastig, maar daarna in sector 2 en 3 rij ik het gat bijna volledig dicht. Ook om te verdedigen was deze setup ideaal. Want in sector 1 kan je eigenlijk niet inhalen. Hier hoef je je dus ook geen zorgen om te maken en in sector 2 en 3 is je top snelheid zo hoog dat je met veel moeite bent in te halen, zelfs als de andere DRS hebben. Dus ja, zowel aanvallend als verdedigend was deze F1 22 Saudi-Arabië setup ideaal.

Versnellingsbak

De versnellingsbak op Jeddah heb ik staan op 55 en 51 procent. Ik heb gekozen voor 55% omdat ik vond dat dit mij veel tractie gaf op een circuit waarin tractie vrij lastig is. Vooral in deze twee bochten merkte ik dat de auto snel weg wilde glijden. Daarom heb ik het on throttle op 55% gezet. De off throttle heb ik op 51% gezet om de auto iets meer balans te geven als je geen gas geeft. Dit was vooral in sector 1 erg fijn. Als ik deze op 50% had staan moest ik de auto vaak corrigeren tijdens het insturen en halverwege de bochten van sector 1 en door het op 51% te zetten had ik meer controle over de auto en reed deze een stuk lekkerder.

Ophangingsconstructie

De ophaningsconstructie heb ik op rechts, rechts, links, links staan. Hier dus niks bijzonders in de F1 22 Saudi-Arabië setup.

Ophanging

Bij de ophanging heb ik wel het nodige aangepast in mijn F1 22 Saudi-Arabië setup. Deze heb ik staan op 2-1, 2-1 en 5-6. Ik heb de voorkant wat lager staan, omdat dit mij meer rotatie gaf tijdens de bochten aan de voorkant. Hierdoor kon ik mijn stuur sneller rechtzetten en eerder op mijn gas gaan. Dit vond ik vooral tijdens de bochten die zo lang duren op Jeddah erg belangrijk. Want je wil hier zo vroeg mogelijk op je gas gaan, maar doe je dit te vroeg terwijl je nog te veel stuurt dan sta je binnen no time achterstevoren. Daarnaast gaf de softe ophanging mij nog een voordeel en dat was over de kerbs gaan. Als je deze wat zachter zet kan je makkelijker over de kerbs gaan en dit vond ik in bepaalde bochten op Jeddah, waar ik het fijner vind om over de kerb te rijden erg belangrijk. Dit is ook in combinatie met de rijhoogte van 5-6 om makkelijker over de kerbs te rijden.

Remmen

De remmen staan op 100 en 50 procent, zoals op elk circuit dat ik tot nu toe heb gereden en dan tot slot de banden.

Bandenspanning

Deze heb ik in de F1 22 Saudi-Arabië setup staan op 22,7 voor en 21,0 achter. Door deze bandenspanning behaalde ik tijdens de race de sweetspot qua temperatuur en dat is rond de 95 graden op zowel de medium als de harde band.

Deze F1 22 Saudi-Arabië setup is mogelijk gemaakt door RDF Plays.