Meteen naar de inhoud

F1 22 Azerbeidzjan Setup

En we zijn terug met een nieuwe setup. Op High Level Simracing deel ik mijn F1 22 Azerbeidzjan setup. Deze setup heb ik gebruikt tijdens mijn league race op Baku. De race op Baku zit vaak vol met mooie inhaalacties, crashes en Safety Cars. Daarom is het belangrijk om een setup te hebben dat overal op is voorbereid. Laten we snel kijken naar mijn F1 22 Azerbeidzjan Setup. 

Aerodynamica

Net zoals op Miami heeft Baku meerdere lange rechte stukken waarbij het belangrijk is om een hoge top snelheid te behalen, maar Baku heeft natuurlijk ook het kasteelgedeelte waar je juist wat meer vleugel kan gebruiken. Daarom ben ik niet voor een extreem lage afstelling gegaan met de vleugels in mijn F1 22 Azerbeidzjan setup, namelijk: 7 – 4. Met deze vleugelafstelling had ik een goede snelheid op de rechte stukken. Door het kasteelgedeelte verloor ik wel wat tijd. Dit maakte ik echter altijd goed op de rechte stukken.

Versnellingsbak

De versnellingsbak heb ik in F1 22 op Baku staan op 53% on throttle en 51% off throttle. Persoonlijk vind ik het op je gas gaan op Baku erg lastig. Er wordt veel gevraagd van de achterbanden en om deze iets minder heftig te belasten heb ik on throttle op 53% gezet. Off throttle staat op 51% om iets meer stabiliteit te geven bij het ingaan en halverwege de bochten. Dit is niet per sé nodig, maar door de straten van Baku heb ik iets meer zekerheid ingebouwd in mijn setup dan normaal. Je kunt deze ook op 50% zetten voor iets meer snelheid.

Ophangingsconstructie

Het begint bijna saai te worden, maar ook hier in mijn F1 22 Azerbeidzjan setup staat deze op rechts, rechts, links, links. Ik hoop dat Codemasters dit gaat veranderen voor de volgende games, zodat je hier iets meer verandering in kan hebben.

Ophanging

De ophanging heb ik in mijn F1 22 Baku setup staan op: 

  • Front suspension 1 – 1 rear suspension
  • Front antil-roll bar 1 – 1 rear anti-roll bar
  • Front ride height 5 – 7 rear ride height


Ik heb voor mijn 
F1 22 Azerbeidzjan setup de voor- en achterkant van de ophanging op 1 gezet omdat dit de beste tractie geeft uit je ophanging. Zoals eerder al aangegeven vond ik de tractie op Baku erg lastig en door deze op 1 te zetten krijg je de best mogelijke tractie uit je ophanging. De rijhoogte staat op 5-7. Je kan deze misschien nog iets lager zetten voor wat meer snelheid, maar ook hier heb ik gekozen voor iets meer stabiliteit door de krappe straten van Baku.

Remmen

Zoals altijd staan de remmen op 100% en 50%. Dus ook hier op Baku in F1 22.

Bandenspanning

De bandenspanning vond ik vrij bijzonder hier op Azerbeidzjan, want je kan deze een stuk hoger zetten dan op de meeste circuits zonder dat de temperatuur in je banden te hoog worden. Ik heb gekozen voor 23,7 voor en 22,0 achter. Dit is veel hoger dan op de meeste circuits. Merk je dat de temperatuur in je banden lager is dan de gewenste 95 graden, dan kun je de bandenspanning ook iets verhogen. Loopt je temperatuur te hoog op dan kun je ook je bandenspanning iets lager zetten. 

Dit was mijn F1 22 Azerbeidzjan setup. Ik hoop dat deze setup jou heeft geholpen! 

Deze racesetup is mogelijk gemaakt door RDF PLAYS