Meteen naar de inhoud

F1 22 Australië Setup

En we zijn terug! Vandaag deel ik mijn F1 22 Setup voor Australië. Deze setup heb ik gebruikt tijdens mijn league race op Australië en is één van mijn beste setups op deze game. Australië is namelijk niet één van mijn beste circuits, sterker nog ik vind het een erg lastig circuit. Maar met deze F1 22 Australië setup die is gefocust op een hogere top snelheid. En met de lange rechte stukken die je nu hebt op het aangepaste circuit kun je jouw concurrenten domineren op Melbourne. Laten we snel verder kijken naar de setup.

Aerodynamica

Zoals aangegeven in de intro is deze Australië setup gefocust op een hoge topsnelheid en dat zie je meteen terugkomen in de aerodynamica van mijn F1 22 Australië setup. Met 16 voor en 13 achter is de kans heel erg groot dat je veel minder vleugel hebt staan dan jouw concurrenten en dit pakte voor mij op Australië geweldig uit! Met deze hoge topsnelheid is het zo makkelijk geworden om te verdedigen en om aan te vallen op Melbourne. Hierdoor is een goed resultaat bijna gegarandeerd. Ook door de bochtige gedeelte van Australië ligt de auto heerlijk en merk je niet dat je minder vleugel hebt staan met deze F1 22 Australië setup.

Versnellingsbak

Op het circuit van Melbourne heb ik gekozen voor 53% on throttle en 51% off throttle. Met 53% ligt de auto een stuk comfortabeler wanneer je op je gas gaat door de lastige bochten op dit circuit, zoals de laatste bocht opkomen van het rechte stuk. Door de on throttle op 53% te zetten kon ik met meer vertrouwen op mijn gas gaan en dat in combinatie met de lage vleugelafstelling zorgde het ervoor dat je bijna altijd een goede exit hebt. Hierdoor kan je op elk moment je concurrenten aanvallen of goed tegen ze verdedigen. 

De off throttle heb ik op 51% gezet. Ook hier heb ik voor gekozen, want door je off throttle op 51% te zetten is de auto iets meer in balans op de momenten dat je geen gas geeft. Dus vooral tijdens het ingaan van de bocht. Dit vind ik vooral tijdens de bochten 5, 9 en 10 erg belangrijk.

Ophangingsconstructie

Zoals ook uitgelegd in mijn F1 22 Setups Gids is de ophangingsconstructie op F1 22 te makkelijk gemaakt door Codemasters. Ook hier heb ik bij mijn F1 22 Australië setup gekozen voor rechts, rechts, links, links.

Ophanging

De ophanging heb ik voor mijn F1 22 Australië setup op Melbourne staan op: 

  • Front suspension 6 – 1 rear suspension
  • Front antil-roll bar 5 – 1 rear anti-roll bar
  • Front ride height 5 – 7 rear ride height

Door de rear suspension en rear anti-roll bar te verlagen naar 1 zorg je voor de meeste stabiliteit aan de achterkant van de auto. Dit is in deze game zo enorm belangrijk, omdat de auto zonder waarschuwing nog wel eens wilt gaan glijden. Door deze op 1 te zetten op Australië geef je jezelf de beste kans op een stabiele achterkant van de auto. 

Daarnaast is de rijhoogte ook vrij hoog in deze F1 22 Australië Setup. Hier heb ik voor gekozen, zodat je vol over de kerb kan rijden in de bochten 1, 9 en 10. Door hier over de kerb te kunnen rijden win je veel tijd en dat is natuurlijk wat we willen in F1 22.

Remmen

De remmen staan hier net als op elk ander circuit op 100% en 50%.

Bandenspanning

Dan tot slot de banden. Deze heb ik staan op 22,7 voor en 21,0 achter. Met deze bandenspanning had ik de perfecte temperatuur in mijn banden en dat is rond de 95 graden. Merk je dat je bandenspanning te hoog wordt, dan kun je deze natuurlijk iets lager zetten. Wil je de temperatuur in je banden verhogen dan kun je ook je bandenspanning verhogen.

Dit was mijn F1 22 Brazilië setup. Ik hoop dat deze setup jou heeft geholpen! 

Deze racesetup is mogelijk gemaakt door RDF PLAYS