Meteen naar de inhoud

F1 22 Japan Setup

Ben je op zoek naar de beste F1 22 Japan setup? Het circuit van Suzuka in Japan is de achttiende race van het seizoen en op deze pagina delen we onze F1 22 Japan setup. Het circuit van Japan staat bekend om de geweldige eerste sector.  Er zijn niet veel betere secties om een Formule 1 wagen in actie te zien dan de eerste sector op Suzuka. Een afdaling naar een snelle bocht naar rechts om de ronde te beginnen, gevolgd door nog een bocht naar rechts en een klim naar boven door de iconische Esses. Het is daarom belangrijk om genoeg downforce te hebben door de eerste sector, echter in de laatste sector wil je weer zo’n hoog mogelijke topsnelheid hebben. Daarom is een goede afstelling voor Suzuka vrij lastig, maar bij High Level Simracing hebben we de optimale setup voor Japan in F1 22.

Aerodynamica

Zoals hierboven aangegeven heb je voor Suzuka een mix van downforce en topsnelheid nodig. Daarom hebben wij in onze Suzuka F1 setup gekozen voor 25-20 vleugels. Met deze combinatie heb je de optimale mix tussen downforce en top snelheid. In de eerste sector stuurt de auto goed in en heb je continu de balans over de auto. In de laatste sector heb je met deze afstelling een prima topsnelheid waardoor je een goede kans maakt om je concurrenten in te halen. Op Suzuka heb je maar 1 DRS sector, waardoor inhalen vrij lastig is. Daarom moet je niet te langzaam zijn op de rechte stukken. Merk je dat je nog een iets hogere top speed wil hebben, dan kun je ook met 19 achtervleugel rijden in plaats van 20.

Versnellingsbak

Voor onze Japan F1 22 setup hebben wij gekozen voor 50% on throttle en 50% off throttle. Deze staan beide vrij laag, helemaal on throttle. Maar op Japan hebben wij gemerkt dat het verlagen van je on throttle het beste werkt. Helemaal bij het uitkomen van de wat langzamere bochten, zoals bij de hairpin en uitkomen van de laatste chicane. 

 

Off throttle hebben we in onze Suzuka F1 22 setup ok op 50% staan. Vaak zie je dat deze 1 klik hoger staat voor iets meer stabiliteit in de auto tijdens het ingaan en halverwege de bocht. Dit kun je nog steeds doen mocht je dat nodig hebben. Wij vinden dat de auto al zo goed in balans is dat dit niet nodig is op dit circuit.

Ophangingsconstructie

Het is misschien geen verrassing meer, maar ook voor onze Japan F1 22 setup is er gekozen voor een ophangingsconstructie van rechts, rechts, links, links.

Ophanging

Dan komen we nu aan naar één van de belangrijkste onderdelen van een goede setup: de ophanging. In deze F1 22 Japan setup is er gekozen voor een 7-1, 6-1, 9-6 ophanging. De achterkant van de ophanging zorgt weer voor veel stabiliteit in de auto. De voorkant van de ophanging zorgt voor wat rotatie, zonder dat de auto gaat over roteren. Vooral tijdens de Esses is het belangrijk dat de voorkant van de auto niet té goed instuurt, want dat zou betekenen dat je de auto continu moet corrigeren. Hiermee verlies je veel tijd. De rijhoogte staat op 9-6. Hiermee kan je over de kerbs rijden op dit prachtige circuit zonder dat jij je zorgen hoeft te maken dat de auto gaat bottomen. 

Remmen

De remmen staan in deze Suzuka F1 22 setup op 100% en 50%. Het kan zijn dat je voor het aanremmen van de laatste chicane wellicht je banden blokkeert en spint. Als jou dit vaak gebeurd dan kun je 50% verhogen naar 51%.

Bandenspanning

We zijn aangekomen bij het laatste onderdeel van deze F1 22 Japan setup, de bandenspanning. En deze hebben wij gezet op de minimale bandenspanning. Dit betekent op 22,5 voor de voorbanden en 20,5 voor de achterbanden. Het zal je misschien niks verbazen dat je banden snel opwarmen door de iconische eerste sector. Dit is ideaal om de banden snel op temperatuur te laten komen, maar kan er ook voor zorgen dat je banden snel te warm worden. Dit wil je absoluut voorkomen, want dan worden je banden te warm en ga je veel tijd verliezen. Zet daarom de bandenspanning op minimaal en versla jouw concurrenten op Suzuka met deze Japan F1 22 setup.

Deze racesetup is mogelijk gemaakt door RDF PLAYS