Meteen naar de inhoud

F1 22 Monza Setup

In deze F1 22 Monza setup nemen we de beste setup voor de Italiaanse GP met je door. We gaan naar de Temple of Speed en de naam zegt het al, topsnelheid is enorm belangrijk op dit circuit. Daarom is deze Italië F1 22 setup ook gefocust op het hebben van een geweldige topsnelheid. Met deze setup, die samen met RDF Plays is opgesteld voor Monza, ben je razendsnel op de rechte stukken en kun je jouw concurrenten verslaan.

Aerodynamica

Zoals hierboven aangegeven hebben we een Monza setup gemaakt met een hoge topsnelheid, dit betekent dat we zeer weinig vleugel hebben staan. De aerodynamica in deze F1 22 Monza setup is 2-0. Met 2 vleugel voor kun je zorgen voor nog een beetje rotatie, zodat je de paar bochten op dit snelle circuit kunt insturen. De achterkant is met 0 achtervleugel erg losjes. Dit is een bewuste keuze, want het belangrijkste is dat je een hoge topsnelheid hebt. De leercurve met 0 achtervleugel is misschien wat langer, maar het geeft je uiteindelijk wel de meeste snelheid. Mocht je hier echt niet mee overweg kunnen, dan kun je de achtervleugel natuurlijk met 1 klik verhogen.

Versnellingsbak

De versnellingsbak staat in onze F1 22 Italië setup op 55% on throttle en 51% off throttle. Door on throttle op 55% te zetten zorg je ervoor dat je een goede tractie hebt bij het uitkomen van de bochten op Italië. Merk je dat dit lastig gaat met 0 achtervleugel, dan kun je on throttle ook verlagen naar 53%. Voor off throttle hebben we met deze Italië setup gekozen voor 51%. Dit is om de balans te houden in de auto tijdens de snelle bochten op het circuit. Deze setup is gefocust op een hoge topsnelheid en met de off throttle kunnen we een beetje balans in bouwen door deze op 51% te zetten.

Ophangingsconstructie

In deze F1 22 Monza setup staat de ophangingsconstructie op rechts, rechts, links, links. Dit hebben we tot nu toe op alle circuits in deze game.

Ophanging

We zijn nu aangekomen bij de ophanging voor onze F1 22 Monza setup. Hier hebben we gekozen voor 1-1, 1-1, 11-5. Door de ophanging op 1-1 te zetten, zo zacht mogelijk, krijg je de meeste grip uit je ophanging. Dit is erg belangrijk, omdat je met zeer weinig vleugel rijdt. Dus door je ophanging op deze manier af te stellen krijg je iets meer grip uit de ophanging wat erg handig van pas komt met een low downforce setup. 

De rijhoogte staat op 11-5. Ook in onze Italië setup staat de rijhoogte vrij hoog. Dit is ook weer gedaan zodat je de bochten kunt aanvallen op het circuit van Monza. De tweede chicane van het circuit en door Ascari ben je sneller als je meer over de kerb rijdt. Door de auto iets hoger te laten staan, kun je makkelijker over deze kerbs rijden.

Remmen

Ondanks dat je een paar keer zeer hard moet remmen op Italië staan de remmen in onze Italië setup voor de race op 100% en 50%. Merk je dat je achterbanden blokkeren voor bijvoorbeeld bocht 1, dan kun je 50% verhogen naar 51%.

Bandenspanning

Voor onze F1 22 Monza setup is er gekozen voor een bandenspanning van 23,0 voor en 21,2 achter. Met deze bandenspanning blijven je banden rond de 95 graden tijdens de Italiaanse GP. Merk je toch dat de temperatuur in je banden onder de 95 graden, dan kun je de bandenspanning met een klik verhogen. Wordt de temperatuur in je banden te hoog? Dan kun je deze juist weer met 1 klik verlagen. 

Dit is onze setup voor Italië in F1 22. Veel succes op de Temple of Speed.