Meteen naar de inhoud

F1 22 Nederland Setup

Dan gaan we nu naar onze thuis Grand Prix, het circuit van Zandvoort. Op deze pagina delen we onze F1 22 Nederland setup, zodat jij de Grand Prix van Zandvoort kunt domineren. Met deze F1 22 Zandvoort setup focussen we ons op snelheid, stabiliteit en consistentie. Want met deze Zandvoort setup kun jij ronde na ronde zeer snelle tijden rijden tijdens de race op Zandvoort. Ook met versleten banden.

Aerodynamica

Voor Zandvoort is er gekozen voor een setup met 44-41 vleugels. Deze F1 22 Nederland setup heeft iets minder vleugel dan de meeste setups die je tegenkomt en hier is bewust voor gekozen. Hoe vaak is het al voorgekomen dat je achter iemand zit op Zandvoort en je er niet voorbij komt? Volgens mij vrij vaak en dan is het belangrijk om strategisch het verschil te maken door een under- of overcut. Maar met deze setup heb je iets meer top snelheid waardoor je juist wel kunt aanvallen en er voorbij kunt gaan. En als je er eenmaal voorbij bent ben je bijna niet meer in te halen, omdat jouw top snelheid hoger ligt dan de rest.

Versnellingsbak

De versnellingsbak staat in deze F1 22 Zandvoort setup op 55% on throttle en 51% off throttle. Met 55% on throttle kun je gemakkelijk en snel op je gas gaan. Dit is een focus punt voor een goede setup voor Nederland, want je hebt hier een aantal bochten waarbij tractie enorm belangrijk is. Met 51% off throttle heb je veel stabiliteit in de auto tijdens het ingaan en halverwege de bocht. Op Zandvoort heb je een aantal snelle bochten en hierbij is het cruciaal om de auto volledig onder controle te hebben. Als de auto hier gaat glijden, dan is de kans groot dat je in de muur eindigt.

Ophangingsconstructie

Onze ophangingsconstructie staat in onze F1 22 Nederland setup op rechts, rechts, links, links.

Ophanging

Voor een goede en stabiele F1 22 Nederland setup is de ophanging enorm belangrijk. Wij hebben gekozen voor 5-1, 4-1 en 7-5. Net zoals met meerdere afstellingen op High Level Simracing zie je dat de achterkant van de ophanging op 1 staat. In deze game is de achterkant van de auto erg onvoorspelbaar en losjes. Door de ophanging aan de achterkant van de auto op 1 te zetten ontwikkel je de meeste stabiliteit in de auto. De voorkant van de ophanging staat op 5 en 4. Hier is voor gekozen om meer tractie te krijgen uit langzame bochten, want een lagere ophanging zorgt voor betere tractie.
Tot slot staat de rijhoogte in deze Zandvoort F1 22 setup op 7-5. Deze staat vrij hoog, want om snel te zijn op Nederland is het belangrijk dat je de bochten aanvalt en hierbij vaak over de kerb rijdt. Met deze rijhoogte kun je makkelijk, snel en zonder schade over de kerbs rijden.

Remmen

De remmen staan in deze Zandvoort F1 22 setup op 100% en 50%.

Bandenspanning

Tot slot de bandenspanning, deze staat helemaal naar links op Nederland. Met 22,5 voor en 20,5 hebben wij met deze F1 22 Nederland setup gekozen voor de laagste bandenspanning. Dit komt, omdat de banden snel te heet worden, boven de 95 graden, op Zandvoort. Merk je dat de temperatuur in je banden te laag blijven, dan kun je de bandenspanning met 1 klik verhogen.

Deze racesetup is mogelijk gemaakt door RDF PLAYS