F1 22 Singapore Setup
De volgende setup is voor de Marina Bay Street Circuit, oftewel Singapore. In deze F1 22 Singapore Setup, die door RDF Plays is gemaakt, hebben we de beste setup voor Singapore. Met deze setup kun jij elke ronde weer snelle tijden rijden op dit lastige, maar leuke circuit. De focus op dit circuit ligt op snelheid, balans en continuïteit. Want op een stratencircuit wil je snel racen, maar ook constant zijn zonder dat je fouten maakt. Op deze manier kun je constante rondetijden rijden en racen voor de overwinning. Laten we starten met de aerodynamica in onze F1 22 Singapore setup.
Aerodynamica
De vleugels staan op dit stratencircuit erg hoog. Alleen voor Monaco staan de vleugels hoger. In onze Singapore F1 22 setup hebben wij gekozen voor 50-47 vleugels. Met deze afstelling heb je enorm veel downforce, dankzij de hoge vleugel afstelling. Daarnaast heb je ook veel rotatie op dit circuit. Dit is wat je wilt hebben op een lastig circuit als Singapore.
Versnellingsbak
In onze Singapore F1 22 setup staat de versnellingsbak op 55% on throttle en 50% off throttle. Met deze combinatie op de versnellingsbak is het mogelijk om de straten van Singapore aan te vallen, want de auto is continue in balans. Tijdens het ingaan en halverwege de bocht heb je met 50% off throttle genoeg balans in de auto. Daarnaast zorg je ervoor dat je met 55% on throttle goede tractie hebt en vol vertrouwen kunt accelereren uit de lastige bochten op dit circuit.
Ophangingsconstructie
Net zoals op elk circuit is hier gekozen voor rechts, rechts, links, links. Dit werkt volgens ons ook het beste voor de snelste F1 22 Singapore setup.
Ophanging
Bij de ophanging op Singapore zie je iets unieks voorbij komen. Waar in de meeste afstellingen op F1 22 de voorkant van de ophanging hoger is dan de achterkant, staat deze op Singapore omgedraaid. Wij hebben voor onze F1 22 Singapore setup gekozen voor een ophanging met 1-5, 1-5 en 3-6. De voorkant van de ophanging staat met deze Singapore setup op 1, dit om zoveel mogelijk rotatie te ontwikkelen aan de voorkant van de auto.
De achterkant van de ophanging staat twee keer op 5. Ook hierbij is gekozen om rotatie te ontwikkelen. Want met 50-47 vleugel heb je al zoveel downforce en balans, dat je de ophanging iets agressiever kan afstellen. Door de ophanging twee keer op 1-5 te zetten creëer je meer rotatie uit de ophanging.
Voor de rijhoogte hebben we in deze Singapore setup voor F1 22 gekozen voor 3-6. De achterkant staat relatief hoog en dit is om iets meer balans te ontwikkelen tijdens het rijden. Op deze manier heb je een setup dat snel is, maar ook veel vertrouwen geeft dankzij de hoge mate van balans en downforce.
Remmen
De remmen staan in deze Singapore F1 22 setup op 100% en 50%. Net als op onze andere setups voor F1 22.
Bandenspanning
De temperatuur in je banden loopt al snel op in Singapore. Daarom hebben we voor de bandenspanning op het Marina Bay Street Circuit gekozen voor de laagst mogelijke bandenspanning, namelijk: 22,5 voor en 20,5 achter. Op deze manier behaal je de ideale temperatuur voor de banden, namelijk 95 graden. Merk je dat je met deze bandenspanning onder de 95 graden blijft? Dan kun je de bandenspanning ook 1 klik hoger zetten voor zowel de voor- als achterbanden.
Deze racesetup is mogelijk gemaakt door RDF PLAYS