Meteen naar de inhoud

F1 22 Oostenrijk Setup

En we zijn terug! In dit artikel deel ik mijn F1 22 Oostenrijk race setup. Deze setup is gemaakt voor alle updates na patch 1.06, dus je kunt deze meteen gebruiken voor My team, Career Mode of online races in F1 22. Laten we beginnen!

Aerodynamica

Voor deze F1 22 Oostenrijk setup heb ik gekozen voor 16-11 vleugels. Dit was een stuk minder dan dat je voorbij ziet komen op het leaderboard. De reden waarom ik hiervoor heb gekozen is, omdat ik deze setup nu een stuk beter geschikt vind voor een race. Je hebt veel snelheid op de rechte stukken waardoor je goed kan aanvallen en verdedigen. En tijdens de laatste sector heb je dankzij de hoge voorvleugel veel rotatie om de auto in te sturen. Merk je in de laatste sector dat je iets meer stabiliteit wil aan de achterkant dan kun je de achtervleugel ook met 1 tot 2 kliks verhogen.

Versnellingsbak

Daarna gaan we kijken naar het differentieel. In deze F1 22 Oostenrijk setup staat de versnellingsbak op 60 en 50%. Je kan er ook voor kiezen om on throttle diff nog iets te verhogen naar 65% vooral voor de snelle bochten in de laatste sector, maar persoonlijk vind ik dit ideaal rijden op Oostenrijk.

Ophangingsconstructie

Camber en toe staat zoals op bijna elk circuit op rechts, rechts, links, links. Dus ook in deze F1 22 Oostenrijk setup.

Ophanging

Op Oostenrijk heb ik bij de ophanging gekozen voor 6-1, 7-1 en 7-4. Net zoals bij veel andere setups zie je dat de achterkant op 1 staat om de auto zoveel mogelijk stabiliteit te geven op de Red Bull Ring. Zelf heb ik gekozen voor een vrij hoge rijhoogte met 7-4, zodat je goed over de kerbs kan rijden. Dit is erg belangrijk op Oostenrijk om zelf te zijn. Merk je dat dit niet past bij jouw rijstijl dan kun je deze ook 1 klik lager zetten naar 6-3.

Remmen

In mijn F1 22 Oostenrijk setup staan de remmen op 100 en 50 procent.

Bandenspanning

Dan tot slot de banden en deze heb ik nog vrij hoog staan op Oostenrijk. Misschien wel zelfs iets te hoog in alle eerlijkheid. Ik heb 23,5 voor en 22,2 achter. Dit ging voor mij echt net goed. Vooral de bandenspanning achter kun je nog met 1 tot 2 kliks lager zetten om zo je bandentemperatuur lager te houden en meer snelheid te behouden tijdens een race.

Laat in de comments weten of mijn F1 22 Oostenrijk setup jou ook heeft geholpen en bekijk de andere setups op High Level Simracing om jouw concurrenten te domineren in F1 22.

Deze racesetup is mogelijk gemaakt door RDF PLAYS