Meteen naar de inhoud

F1 22 Canada Setup

En we zijn terug! In dit artikel deel ik mijn F1 22 Canada setup. Deze setup is voor alle updates na patch 1.06. Je kunt deze setup dus direct gebruiken voor my team, online of career mode. Laten we beginnen!

Aerodynamica

Voor mijn F1 22 Canada setup heb ik gekozen voor 28-25 vleugels. In time trial zie je veel setups met meer vleugel, maar ik vind dat je op Canada net iets meer snelheid wil hebben tijdens een race op de rechte stukken. Vanaf patch 1.06 kun je de auto ook wat agressiever afstellen, omdat de auto iets meer onderstuur heeft. Dus je kan ook de achtervleugel met 1 tot 2 kliks verlagen. De achterkant wordt dan wel wat minder stabiel maar als je hiermee overweg kan dan kun je dit zeker proberen.

Versnellingsbak

Differentieel staat op 60 en 50 procent. Omdat de auto in patch 1.06 wat stabiliteit heeft verloren in de snelle bochten kun je de 60 procent ook verhogen naar 65 procent om de auto zo iets minder snappy te maken.

Ophangingsconstructie

Camber en toe staat in deze F1 22 Canada Setup op rechts, rechts, links, links. Ook dit is eigenlijk op bijna elk circuit de beste manier om je camber en toe te zetten.

Ophanging

Dan de ophanging. Hier zijn wel wat dingen veranderd sinds patch 1.06, omdat de auto dus wat meer onderstuur heeft dan hiervoor. Hierdoor kun je best weer wat spelen met de ophanging en kun je zelfs gaan voor een ophanging wat meer lijkt op F1 2021. Ik ben dan ook de compleet andere kant op gegaan met deze setup voor F1 22 en heb er voor gekozen om via de ophanging wat meer rotatie te creëren. Daarom heb ik gekozen voor 1-6 en 1-4.  De rijhoogte staat op 6-4 om goed over de kerbs te kunnen gaan zonder schade op te lopen.

Remmen

De remmen zijn nog steeds hetzelfde: 100 en 50 procent.

Bandenspanning

Tot slot de banden, deze zijn ook enorm veranderd sinds patch 1.06. Waar je de bandendruk voor de patch bijna helemaal vol kon laten staan voor de race, kom je hier nu niet meer mee weg. In het begin zal je nog wel snel zijn, maar je banden raken snel oververhit en dan verlies je snel een paar tienden tot een seconde per lap. Daarom heb ik voor mijn F1 22 Canada setup gekozen voor 23,2 voor en 21,7 achter. Merk je dat je banden nog steeds te heet worden dan kun je deze ook iets verlagen, maar het liefst heb je deze zo hoog mogelijk staan voor zoveel mogelijk snelheid.

Deze racesetup is mogelijk gemaakt door RDF PLAYS