Meteen naar de inhoud

F1 22 Frankrijk Setup

En we zijn terug! Mijn naam is Roberto en in dit artikel deel ik mijn F1 22 Frankrijk Setup met zeer hoge top snelheid en goede rotatie door de bochten voor Paul Ricard op F1 22! Met deze setup kun jij jouw rondetijden aanzienlijk verbeteren en vechten voor de overwinning. Laten we beginnen!

Aerodynamica

Voor deze F1 22 Frankrijk Setup heb ik gekozen voor 17-14 vleugel. Dit is een stuk lager dan de meeste setups voor F1 22 op Frankrijk. Dit is omdat ik van mening ben dat de lange rechte stukken erg belangrijk zijn voor een goede setup voor tijdens een race. Daarnaast heb je in de eerste en derde sector veel bochten waar je een goede rotatie wil hebben. Daarom ben ik niet nog lager gegaan met de vleugels, omdat je dan te veel tijd verliest in sector 1 en 3. Op deze manier heb je een goede balans voor alle drie de sectoren. Wil je toch meer snelheid op de rechte stukken dan kun je ook voor 14-11 gaan.

Versnellingsbak

Het differentieel staat in deze F1 22 Frankrijk Setup, zoals op de meeste circuits op 60% en 50%.

Ophangingsconstructie

Camber en toe staat ook hier op rechts, rechts, links, links. Dit zie je in al mijn F1 22 setups terugkomen.

Ophanging

Dan de ophanging, waar ik ervoor heb gekozen om in mijn F1 22 Frankrijk Setup een andere kant op te gaan dan in de meeste setups. Waar normaal de ophanging aan de voorkant hoger staat heb ik dat nu omgedraaid. Voor mijn F1 22 Frankrijk Setup heb ik gekozen voor 1-5 en 1-5. Wil je dat de auto iets stabieler wordt dan kun je de roll-bars ook veranderen naar 2-5 of 1-4. De rijhoogte staat vrij hoog op Frankrijk, namelijk 7-6. Hiervoor heb ik gekozen omdat je vol over de kerb wil knallen tijdens de chicane tussen de lange rechte stukken door, zonder te bottomen. Je kan deze ook nog een klik lager zetten mocht dat je nog steeds makkelijk af gaan. Want als je deze lager hebt staan win je net weer wat meer snelheid op de rechte stukken.

Remmen

De remmen staan, je raadt het waarschijnlijk al, op 100 en 50 procent.

Bandenspanning

Tot slot de banden. Deze staan in mijn F1 22 Frankrijk Setup op 23,5 voor en 21,5 achter. Merk je dat je banden nog steeds boven de 95 graden komen dan kun je ervoor kiezen om de bandenspanning nog iets lager te zetten. Want je wilt niet dat de temperatuur in je banden ruim boven de 95 graden komt.  

Deze racesetup is mogelijk gemaakt door RDF PLAYS